آخرین قیمت ها :

ژنرالی به نام کانسپت شورلت کلورادو ZH2

نویسنده: boogh بوق

ژنرالی به نام کانسپت شورلت کلورادو ZH2


ژنرالی به نام کانسپت شورلت کلورادو ZH2

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 422

کلورادو ZH2 خودرویی نمایشی است که در ۲۰۱۷ توسط ارتش ایالات متحده آزمون شده تا میزان کارآمدی سلول های سوخت هیدروژنی در خودروهای آفرود به صورت عملی برای ماموریت‌ها معلوم شود.

 

ساخت یک خودرو الکتریکی کاملا جدید با سلول سوخت هیدروژنی به خودی خود کار دشواری است و مهندسی چنین خودرویی که آفرود باشد، چالش‌های تازه‌ای پیش روی تیم کلورادو ZH2 قرار داد. مطالعه مقاله درباره خودرو هیدروژنی

جیم کمپل معاون عملکرد خودرویی شورلت می‌گوید: « ZH2 پایه‌های قدرتمند معماری پیک آپ متوسط کلورادو را با تکنولوژی سلول سوخت هیدروژنی پیشرفته جنرال موتورز ترکیب می‌کند. این خودرو تجربیاتی که شورلت در طول ۳٫۱ میلیون مایل تست خودروهای با سلول سوخت هیدروژنی در دنیای واقعی به دست آورده است را به کار می‌گیرد. همچنین این خودرو تعهد ما به گسترش دامنه‌ی عملکرد خودروهای آفرود را نشان می‌دهد.»

 

کلورادو ZH2 خودرویی نمایشی است که در ۲۰۱۷ توسط ارتش ایالات متحده آزمون شده تا میزان کارآمدی سلول های سوخت هیدروژنی در خودروهای آفرود به صورت عملی برای ماموریت‌ها معلوم شود.

چندین جزء از ZH2 با تولید کلورادو مشترک است که شامل درها و سقف هم می‌شود. تولید استاندارد اتاق کلورادو ۱۲۵ میلیمتر عقب‌تر رفته تا چرخ‌های ۳۷ اینچی آفرود در آن به خوبی قرار بگیرد.

در نمای جلو، کاپوت ZH2 قوس دارد تا بتواند سلول سوخت را جا بدهد و ظاهر جسورانه کلورادو ZH2 از الزامات طراحی برای جادهی سیستم سلول‌های سوختی و ساخت افزارهای شاسی لازم برای عملکرد آفرود ناشی شده.

 

در عقب، یه دریچه‌ی خرچنگی ورودی هوای رادیاتور پشت درهای هقب را پوشش می دهد. جابجا کردن ورودی‌های هوا و انتقال آنها به نزدیک خط سقف، مقدار گرد و خاک وارد شده به رادیاتور در شرایط دشوار را کاهش می‌دهد.

کاپوت و سپرهای جلو و عقب از فیبر کربن تقویت شده ساخته شده‌اند تا حداکثر مقاومت و استقامت در برخوردها به دست آید. ZH2 همچنین از یک مجموعه چراغ LED ۳۰ اینچی و چراغ‌های جلوی ۷ اینچی بهره می‌برد.

 

شاسی برای استفاده‌های افرود طراحی و مهندسی شده است. این شاسی از تایرهای ۳۷ اینچ گودریچ که بر چرخ‌های ۱۷ اینچی سوار می‌شوند استفاده می کند. قدرت از سیستم سلولی ۹۳ کیلو واتی به یک موتور الکتریکی ۱۳۲ کیلو واتی الکتریکی منتقل می‌شود که می‌تواند ۲۳۶ پوند فوت گشتاور تولید کند. این گشتاور به یک سیستم چهار چرخ با دیفرانسیل اهی جلو و عقب منتقل می‌شود.

تست‌های کالیبره کردن در حال حاضر در حال انجام هستند و انتظار می‌رود که کلورادو ZH2 با ویژگی های ز یر کاملا قادر به رانندگی آفرود باشد:

ارتفاع از زمین ۱۲ اینچ

زاویه ورودی۴۸ درجه و زاویه خروجی ۳۹ درجه.

حداکثر سرعت بالاتر از ۶۰ مایل در ساعت

توانایی حرکت، توقف و حرکت مجدد د رشیب ۴۰ درصد

توانایی حرکت در ۲۰ درصد شیب جانبی

دیگر مشخصات ZH2 عبارتند از:

نسبت دنده‌ی ۶ به ۱

وزن خالص ۶,۰۳۸ پوند (تخمینی)

پایه چرخ ۱۳۳٫۵ اینچی

پهنای ۶۷٫۴ اینچ

طول کلی ۲۱۰٫۵ اینچ

ارتفاع کلی ۷۹٫۸ اینچ

پهنای کلی (شامل آینه‌ها) ۸۴٫۵ اینچ

پهنای تایر به تایر ۸۰٫۳ اینچ

شعاع گردش ۲۵ فوت

 

نمایشگاه SEMA سل ۲۰۱۶ شورلت را قادر ساخت تا نظرات مشتریان درباره ZH2 را که به یک سیستم رانش با راندمان بالا مجهز شده دریافت کنند. همچنین ZH2 دارای موقعیتی است تا عملکرد این تکنولوژی را تحت الزامات ماموریتی ارتش ایالات متحده برای عملیات در شرایط آفرود نشان دهد.

چارلی فریز مدیر اجرایی «سوخت فراگیر جنرال موتورز» می‌گوید: «شورلت کلورادو ZH2 بخشی از یک همکاری چندین ساله بین تیم مهندسی جنرال موتورز و ارتش ایالات متحده است. ما از ZH2 در پایگاه‌های ارتش در سراسر کشور استفاده می‌کنیم و این خودرو توسط سربازان جنگی واقعی استفاده خواهد شد.

فرآیند ارزیابی از اوایل سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

 

شورلت به تازگی در منطقه آزمایش جنرال موتورز در یوما آریزونا محدوده‌هایی را برای تست آفرود آماده کرده است. محدوده تست یوما شامل ۲,۴۰۰ جریب زمین در جنوب شرقی آریزونا است و ۷۵ کارمند جنرال موتورز و ۴۰ پیمانکار در آن مشغول کار هستند. این منطقه که از ۲۰۰۹ آغاز به کار کرده شامل مجموعه‌ای از مسیرها و پیست‌ها و آزمایشگاه‌ها است.

مسیرهای جدید شامل راه‌های شنی صحرایی سرعت بالا، معبرهای صخره‌ای و شیب‌دار و تپه‌های بالا و پایین تکنیکی هستند. این مسیرها نقشی کلیدی در توسعه آفرودها و تکنولوژی‌های آتی شورلت ایفا خواهد کرد.

 

 

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo

 


هشتگ ها: # شورلت
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.