آخرین قیمت ها :

هنگام خرید بیمه ماشین این نکات را فراموش نکنید

نویسنده: boogh بوق

هنگام خرید بیمه ماشین این نکات را فراموش نکنید


هنگام خرید بیمه ماشین این نکات را فراموش نکنید

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 330

 

خرید بیمه ماشین برای جبران خسارت تصادفات و سوانح مختلف رانندگی امری مهم است. با داشتن بیمه، خسارات مالی و جانی تا حد بسیار زیادی جبران می‌شوند. به طور کلی دو نوع بیمه ماشین وجود دارد، بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه.

  1. بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه مسئولیت است؛ چنانچه شما با ماشین دیگری تصادف کنید و بیمه شخص ثالث داشته باشید، خسارات وارد شده به ماشینی که با آن تصادف کردید را بیمه شخص ثالث شما بر عهده می‌گیرد. خرید بیمه شخص ثالث برای تمامی خودروها و موتورسیکلت‌ها اجباری است. نداشتن بیمه شخص ثالث، جریمه‌های مالی سنگینی را در پی دارد.
  2. بیمه بدنه دارای پوشش‌های بسیار زیادی است. هرچند بیمه بدنه برای دارندگان اتومبیل‌های مختلف اختیاری است؛ ولی با خرید این بیمه‌نامه می‌توان خسارت‌های احتمالی بدنه خودرو را در تصادفات و سوانح رانندگی مختلف جبران نمود.

اگر به دنبال خرید بیمه ماشین هستید، بهتر است به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده توجه نمایید تا در صورت بروز تصادف در استفاده از بیمه و دریافت خسارت دچار مشکل نشوید.

6 نکته خرید بیمه ماشین

 

خرید بیمه امری ضروری است، اما ممکن است با وجود تعداد زیاد شرکت‌های بیمه دچارسردرگمی شوید. در ادامه نکات مهمی ذکر شده تا شما را در این مسیر راهنمایی کند تا مناسب‌ترین و بهترین بیمه را با توجه به نیازهایتان تهیه کنید. بررسی موارد زیر به شما در خرید بیمه شخص ثالث و خرید بیمه بدنه کمک می‌کند.

حق بیمه و فرانشیز را مقایسه کنید

حق بیمه عبارت است از وجوهی که بر اساس قانون و برای استفاده از مزایای بیمه پرداخت می گردد. فرانشیز نیز به مبلغی از خسارت گفته می‌شود که به عهده بیمه‌گزار است و بیمه‌گر نسبت به آن تعهدی ندارد. برای خرید بیمه نیاز است تا این موارد را به خوبی بررسی نمایید و به پوشش بیمه نیز با توجه به مبلغ حق بیمه دقت نمایید تا مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید.

موارد تحت پوشش بیمه را بررسی کنید

به طور کلی ماهیت بیمه‌ها با یکدیگر تفاوتی ندارند، اما شرکت‌های مختلف بیمه برای ایجاد تمایز و رقابت با یکدیگر موارد مختلفی را پوشش می‌دهند که این امر باعث تفاوت آن‌ها شده است. برای انتخاب بهترین بیمه که دارای ویژگی‌ها و میزان پوششی باشد که شما نیاز دارید، می‌توانید به سایت بیمه دات کام مراجعه نمایید تا با مقایسه انواع بیمه، مورد انتخابی خود را خریداری نمایید.

پراکندگی و تعداد شعب فروش و دریافت خسارت را در نظر بگیرید

برای دریافت خسارت ماشین از بیمه نیاز است تا 5 روز پس از تصادف به یکی از شعب بیمه خود مراجعه نمایید. به این دلیل توصیه می‌شود شرکت بیمه‌ای را انتخاب نمایید که شعبه‌های مختلفی در اطراف محل زندگی شما دارد.

به تعهدات مالی دقت کنید

 

در سال 1402 تعهد مالی بیمه شخص ثالث، حداقل 30 میلیون تومان و حداکثر 600 میلیون تومان اعلام شده است. اما این مورد می‌تواند در شرکت‌های بیمه متفاوت باشد پس توصیه می‌شود که بررسی نمایید.

سابقه شرکت بیمه را بررسی نمایید

بررسی سابقه و ثبات مالی شرکت بیمه بسیار حائز اهمیت است. این مورد نشان می‌هد که شرکت بیمه‌گر توانایی پرداخت خسارات را دارد و تا چه حد در این زمینه موفق بوده است. برای تحقیق بیشتر می‌توانید از مشتریان این بیمه سوال بپرسید.

با خدمات پس از فروش بیمه‌گر آشنا شوید

برای خرید بیمه ماشین، بهتر است به خدمات پس از فروش شرکت بیمه نیز توجه نمایید. برخی از این شرکت‌ها خدماتی مانند، پشتیبانی شبانه روزی و کمک‌های اضطراری کنار جاده ارائه می‌دهند. برخی از بیمه‌ها نیز امکان پرداخت خسارت سیار دارند که برای افرادی که در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنند، مسئله‌ی مهمی است.

در این راهنما تمام نکات لازم برای خرید بیمه ماشین عنوان شد. بهترین راه برای خرید بیمه، بررسی و مقایسه تمام بیمه‌ها با یکدیگر است. بیمه دات کام در بستری مناسب و کاملا آنلاین این امکان را فراهم نموده تا با بررسی تمام شرکت‌های بیمه اقدام به خرید بیمه نمایید. برای این کار تنها نیاز است سری به صفحه بیمه شخص ثالث بزنید تا با خیال راحت و بدون اتلاف زمان بیمه مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید.


هشتگ ها:
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.