آخرین قیمت ها :

ونتیج GT8، سبک ترین و جسورترین آستون مارتین تاریخ

نویسنده: boogh بوق

GT8


ونتیج GT8، سبک ترین و جسورترین آستون مارتین تاریخ

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 337

آستون مارتین جدیدترین مدل اسپرت اوکس خود را که ترکیبی از جذابیت و مدرنیسم است، روانه بازار کرد. مدیر پروژه ساخت این مدل، توضیح داد، با تمرکز بر روی کاهش وزن و آئرودینامیک، V8 ونتیج را به سطحی، کاملا متفاوت در چابکی رسانده ایم. در حقیقت این خودرو هیجان انگیز، فراتر از مرزهای تصور شده است.

 

گردآوری، ترجمه و تنظیم از «بوق» :: boogh

 

 

 

مسابقه دادن در خون آستون مارتین است. از پیروزی قطعی در مسابقات 24 ساعته لمان در 1959، تا پیروزیهای بی‌شمار در رده GT3 و GT4 و ادامه مسابقات و قهرمانی‌ها در رده مسابقات WEC فدراسیون جهانی اتومبیلرانی که بین خودروهای تولید انبوه GTE برگزار می‌شود؛ آستون مارتین همیشه با افتخار در خط مقدم مسابقات GT بوده است. همه خودروهای خیابانی آستون مارتین ویژگی‌های اسپرتی را در DNA خود دارند اما این برند لوکس عشق و علاقه را با دانش در عالی‌ترین حد ترکیب می‌کند تا چیزی را تحویل دهد که فراتر از آن در زیبایی و توانایی وجود نداشته باشد. مدل جدید آستون مارتین ونتیج GT8 از آن جمله است.

 

 

دیوید کینگ، مدیر بخش پروژه‌های ویژه و موتور اسپرت می‌گوید : « مدت ها بود که ما می‌خواستیم خودروی خیابانی را تولید کنیم، نشان دهنده عملکرد حقیقی ما در مسابقات لمانز باشد. با ونتیج V8 ما بالاخره به این هدف دست پیدا کردیم. با تمرکز بر روی کاهش وزن و آئرودینامیک V8 ونتیج را به سطحی کاملا متفاوت در چابکی رسانده‌ایم.  فناوری هیجان انگیز ماشین فراتر از مرزهای تصور رفته است. »

 

با الهام از مدل مسابقه‌ای، آستون مارتین V8 ونتیج GTE مدل 2016، ونتیج GT8 یک ماشین اصیل واقعی از آب درآمده است. سبک‌ترین و پرقدرت ترین V8 ونتیجی که تا بحال وجود داشته. GT8 به طور چشمگیری از فیبرکربن در بدنه استفاده کرده و آنها را بر اساس قوانین آئرودینامیکی مسابقه شکل داده است. یک شاسی بسیار سبک که با تمرکز بر مهارت‌های مسابقه‌ای تنظیم شده و قدرت خود را از موتور اصلاح شده 4.7 لیتری V8 دریافت می‌کند و میتوان برای آن گیربکس 6 دنده دستی یا 7 دنده اسپرت شیفت با پدال‌های تعویض پشت فرمان سفارش داد. تمام اینها GT8 را به یک مجموعه بدون خطا و بی‌هیچ چیز اضافه تبدیل کرده که تجربه رانندگی با آن دومی ندارد.

 

 

از نوک دماغه تا انتهای ماشین بخش موتور اسپرت نمونه ویژه ای طراحی کرده که اینچ به اینچ آن خاص مسابقات جاده ای است. بدنه‌ای پهن و آئرودینامیک که به طور مشخص به عنوان مدعی اصلی آستون مارتین در مسابقات WEC ظاهر خواهد شد. استفاده گسترده از فیبرکربن در تیغه‌های جلویی، سپرهای عقب و جلو، گلگیرها، رکاب‌های کناری و دیفیوزر پشت تمام آنها را بسیار سبک وزن کرده است. یکی از ویژگی های قابل توجه بکارگیری قطعاتی در جلوی قوس چرخ ها است که تقلیدی از خودروهای مسابقه ای GTE می‌باشد. کسانی که به دنبال حد اعلای آئرودینامیک می‌باشند می‌توانند « آئروپک » را با یک بال بزرگ، در عقب و قطعاتی در گوشه تیغه جلویی سفارش دهند.

 

به علاوه آستون مارتین ونتیج GT8 از چرخ هایی با رینگ های 5 پره آلیاژی زیبا برخوردار است، که به عنوان آپشن می‌توان رینگ‌های فوق سبک 7 پره منیزیمی را نیز سفارش داد. هر دوی این رینگ‌ها را لاستیک های میشلن از نوع پایلوت اسپرت کاپ 2 در برمی‌گیرد که عملکردی استثنایی، در جاده یا پیست برای آن به ارمغان آورده است. برای GT8 سه نوع رنگ آمیزی ترکیبی در دسترس است. ترکیب خیره کننده خاکستری چینی و آبی، سفید استراتوس و سبز و در نهایت سبز چمنی و لیمویی که هر سه میتوانند، شخصیت مسابقه ای ونتیج GT8 را تکمیل نمایند.

 

 

بهبود عملکرد از طریق کاهش وزن، اصلی ترین فاکتور در ونتیج GT8 می‌باشد. یک باتری لیتیوم یون استاندارد موجب شده تا مقدار بیشتری از وزن آن کاهش یابد و در کنار آن برای سبک‌تر شدن هرچه بیشتر خودرو می‌توان سقف فیبرکربنی، پنجره‌های عقب و جانبی از جنس پلی کربنات و اگزوزهای تیتانیومی را هم سفارش داد. با اضافه کردن صندلی‌های سبک استاندارد از جنس فیبرکربن (که برای هرچه سبک تر شدن از تنظیم دستی استفاده می‌کنند) و پنل های درب فیبرکربنی، این مجموعه جامع قطعات سبک، توانسته وزن خودرو را تا 100 کیلوگرم کاهش داده و ونتیج GT8 را تبدیل به سبک ترین ونتیج تا به امروز نماید. تهویه مطبوع، سیستم صوتی 160 وات و مجموعه ارتباطی Ami III آستون مارتین، قابلیت استفاده از این خودرو در خیابان ها را تضمین می‌کند.

 

همزمان با مراسم معرفی ونتیج GT8، مدیرعامل آستون مارتین دکتر اندی پالمر در اظهار نظری گفت : « تجارت ما تولید خودروهای خیابانی است اما مسابقه دادن قبل تپنده آستون مارتین است. ونتیج GT8 به خوبی این ترکیب را نشان می‌دهد. یک اتومبیل کاملا خیابانی که در عین حال در برنامه ما برای مسابقات لمانز بکارگیری خواهد شد، تا دینامیک ذاتی ونتیج به عنوان یک خودروی اسپرت بی نظیر را ارتقا دهد. مهندسی زیبای آن به گونه ای است که میتوان از آن در موارد روزانه، در جاده یا در پیست به یک اندازه بهره برد. ونتیج GT8 به معنای واقعی کلمه اتومبیل راننده است. »

 

 

این نکته هم قابل توجه کلکسیونرهای خودروهای اصیل که از آستون مارتین ونتیج GT8 تنها 150 دستگاه تولید خواهد شد. قیمت بیان شده برای این خودرو 165 هزار پوند بوده و تحویل آن از سه ماهه چهارم 2016 آغاز خواهد شد.


هشتگ ها:
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.