آخرین قیمت ها :

لاستیک با طرح آج ناهماهنگ

نویسنده: boogh بوق

لاستیک با طرح آج ناهماهنگ


لاستیک با طرح آج ناهماهنگ

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 178

لاستیک با طرح آج ناهماهنگ :  از تایرهای با آج ناهماهنگ برای افزایش پایداری استفاده می‌شود. دو بخش از لاستیک را می‌توان با آج نا هماهنگ ساخت:

  •  آج ناهماهنگ
  • تسمه‌های تثبیت کننده ناهاهنگ

 

لاستیک با طرح آج ناهماهنگ

به تایری که الگوی آج آن هماهنگی نقطه‌ای و محوری نداشته باشد، تایر ناهاهنگ گفته می‌شود، بنابراین لبه‌ی داخلی و خارجی تایر با هم متفاوت هستند.

می‌توان از این تایرها در هر سمت اتومبیل استفاده کرد. چون الگوی آج تایرهای معمولی از نظر طرح و الگوی صدا با یکدیگر یکسان نیستند، روش اتصال تایر به چرخ با توجه به تایر تجویز می‌شود.

همچنین ممکن است تایر هدایتی (directional) باشد، یعنی تایر به قرار گرفتن در جهت خاصی تمایل داشته باشد. در این مورد می‌توان به شیارهایی (grooves) که به شکل عدد ۷ هستند اشاره کرد، این شیارها به هدایت‌کردن آب از مرکز رویه به سمت کناره‌ها کمک می‌کند.

تایرهای هدایتی در دو نوع متقارن و نامتقارن تولید می‌شوند. تایرهای هدایتی متقارن می‌توانند هم در سمت چپ و هم در سمت راست خودرو قرار بگیرند، اما وقتی بر روی رینگ سوار شدند، دیگر نباید در سمت مقابل استفاده شوند.

تسمه‌های تثبیت‌کننده نامتقارن (Stabilizing belts):

تایر رادیال یک خودروی سواری با تسمه‌های تثبیت کننده‌ی نامتقارن، یک تایر نامتقارن به‌شمار می‌رود. تسمه‌های تثبیت‌کننده، با حرکت خودرو (هم مسیرهای مستقیم و هم در پیچ‌ها) گشتاور خود تراز ایجاد می‌کنند.

به علت منعطف بودن دیواره‌های تایرهای رادیال، واکنش عرضی بین رویه‌ی تایر و رینگ چرخ با عوض شدن جهت فرمان، با تاخیر انجام می‌شود. این نیروی عرضی از چرخ‌های جلویی خودرو به چرخ‌های عقب که تمایل به هدایت شدن دارند، منتقل می‌شود.

تسمه‌های نامتقارن با افزایش بار جانبی، باعث جابه‌جایی عرضی آهسته‌ی رویه‌ی تایر متناسب با رینگ می‌شوند. این تغییر مستمر باعث می‌شود دیواره‌ها نتوانند سریعا به تغییر جهت فرمان واکنش نشان دهند، در نتیجه امنیت رانندگی بالا می‌رود.

خرید و فروش ماشین

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان

بوق

 

logo


هشتگ ها: # لاستیک
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.