نویسنده: boogh بوق
کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو
امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 286
کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو : سیستم گرمایش، تهویه هوا و تهویه مطبوع وابسته به فعالیت موتور، در خودرو بوده و موتور خودرو منبع اصلی تولید انرژی گرمایی و به عنوان محرک در راه اندازی کمپرسور سیستم سرمایشی در یک خودرو است .
دمای عملکرد عادی مایع خنک کننده موتور در حدود 220of است . به این علت که با بسته شدن در رادیاتور مایع خنک کننده در وضعیت تحت فشار سیر کوله می شود و این دما توسط یک ترموسات و یک فن خنک کننده در جلوی رادیاتور کنترل می گردد.
کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو
وقتیکه سیستم تهویه مطبوع روشن باشد دمای سطح اوپراتور به 32o f می رسد. راننده برای کنترل دما با تنظیم دریچه ها و اضافه کردن مقداری از گرمای رادیاتور و یا دمای داخل کابین شرایط دمایی راحتی را برای سرنشینان فراهم می آورد.
کنترل گرمایشی در خودرو ها به دو صورت انجام می گیرد که عملکرد آنها براساس تجهیزات کنترلی بکار رفته در هر دو نوع می باشد .
کنترل سرعت فن یا دمنده هوا
کنترل مقدار سرعت گردش هوا در خودرو توسط راننده تنظیم می شود . این کنترل دور فن معمولا توسط مقاومتهای سری که در مدار تعبیه شده اند انجام می گیرد . مقاومت های نصب شده باعث تغییرات در ولتاژ عبوری و تغییر دور فن دمنده می شود.
به طور معمول کنترل دور فن دمنده بسته به تعداد مقاومت های سری نصب شده در مدار آن دارای سه یا چهار دور متغییر است و تنظیم یک سرعت خاص توسط کلیدهای تنظیم نصب شده که در دسترس راننده هستند قابل تنظیم است.
[[ comment.description ]]
[[ reply.description ]]