آخرین قیمت ها :

کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو

نویسنده: boogh بوق

کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو


کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 172

کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو : سیستم گرمایش، تهویه هوا و تهویه مطبوع وابسته به فعالیت موتور، در خودرو بوده و موتور خودرو منبع اصلی تولید انرژی گرمایی و به عنوان محرک در راه اندازی کمپرسور سیستم سرمایشی در یک خودرو است .

فرآیند احتراق در موتور ، حرارت مورد نیاز برای گرمایش داخل کابین خودرو را فراهم می کند و یک کمپرسور کولر برای خنک کردن کابین خودرو بکار برده می شود که این کمپرسور هم نیروی محرک خود را توسط یک تسمه از موتور خودرو دریافت می کند.

دمای عملکرد عادی مایع خنک کننده موتور در حدود 220of است . به این علت که با بسته شدن در رادیاتور مایع خنک کننده در وضعیت تحت فشار سیر کوله می شود و این دما توسط یک ترموسات و یک فن خنک کننده در جلوی رادیاتور کنترل می گردد.

کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو

وقتیکه سیستم تهویه مطبوع روشن باشد دمای سطح اوپراتور به 32o f می رسد. راننده برای کنترل دما با تنظیم دریچه ها و اضافه کردن مقداری از گرمای رادیاتور و یا دمای داخل کابین شرایط دمایی راحتی را برای سرنشینان فراهم می آورد.

کنترل گرمایشی در خودرو ها به دو صورت انجام می گیرد که عملکرد آنها براساس تجهیزات کنترلی بکار رفته در هر دو نوع می باشد .

  1. شیر کنترل دما: در سیستم های ساده ، ممکن است شیر تنظیم بخاری توسط یک ترموسات کنترل شود. این کنترل جریان ، اجازه عبور مایع خنک کننده داغ شده را به رادیاتور یا مبدل حرارتی پشت داشپورد می دهد و بوسیله جریان هوا و انتقال آن از طریق سیستم کانال کشی باعث افزایش دمای داخل کابین خودرو می شود.

  2. دریچه کنترل دمای هوا : تغییرات دمایی وابسته به مقدار تبادل حرارت از کویل رادیاتور به جریان هوای عبوری از سطح آن است . در سیستم بخاری خودروهای کنونی با حذف شیر کنترل دما جریان مایع خنک کننده موتور بصورت مداوم در رادیاتور تهویه هوا وجود دارد و کنترل دمای هوا با تنظیم دریچه های نصب شده درشبکه توزیع هوا یا کانال کشی های موجود قابل کنترل است.

 

کنترل سرعت فن یا دمنده هوا

کنترل مقدار سرعت گردش هوا در خودرو توسط راننده تنظیم می شود . این کنترل دور فن معمولا توسط مقاومتهای سری که در مدار تعبیه شده اند انجام می گیرد . مقاومت های نصب شده باعث تغییرات در ولتاژ عبوری و تغییر دور فن دمنده می شود.

به طور معمول کنترل دور فن دمنده بسته به تعداد مقاومت های سری نصب شده در مدار آن دارای سه یا چهار دور متغییر است و تنظیم یک سرعت خاص توسط کلیدهای تنظیم نصب شده که در دسترس راننده هستند قابل تنظیم است.

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo


هشتگ ها:
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.