آخرین قیمت ها :

نقش روغن ترمز در سیستم ترمز

نویسنده: boogh بوق

نقش روغن ترمز در سیستم ترمز


نقش روغن ترمز در سیستم ترمز

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 130

نقش روغن ترمز در سیستم ترمز : به جرات می توان گفت ، مهمترین قسمت هر وسیله نقلیه موتوری ، سیستم ترمز آن است . کلیه مواد و قطعاتی که با این سیستم مرتبط هستند ، باید با حداکثر دقت تولید و به دور از هر گونه ملاحضات اقتصادی مصرف شوند.

روغن ترمز ، مهم ترین نقش را در سیستم ترمز اتومبیل ها ایفا می کند. روغن ترمز ترکیبی سنتزی یا مصنوعی است که قسمت اعظم آن را ترکیبات پلی گلیکول اتری تشکیل می دهد.

مواد افزودنی مختلفی نیز به منظور بالا بردن خواص و کارکرد روغن ترمز به آن اضافه می شود. از آنجایی که این محصولات به شدت جاذب رطوبت هستند ، باید از تماس آنها با آب و محیط های مرطوب جلوگیری کرد .

نقش روغن ترمز در سیستم ترمز

روغن ترمز مرغوب ، حداکثر دارای دو سال کارکرد مفید است که پس از سپری شدن این مدت به طور حتم باید تعویض شود. روغن ترمز مناسب و مرغوب خواص زیر را دارا می باشد.

داشتن گرانروی مناسب در دمای پایین

امکان تبخیر بسیار کم

عدم ایجاد حباب

سازگاری با فلزات و قطعات لاستیکی مختلفی که با آنها در تماس است

سازگاری با کاسه نمدها

هنگام استفاده از روغن ترمز، رعایت نکات زیر در ارتباط با این محصول ، ضریب ایمنی را افزایش می دهد. هرگز برای صرفه جویی در مصرف سوخت ، موتور اتومبیل را در سرازیری ها خاموش نکنید زیرا بر اثر خاموش بودن موتور در بوستر ترمز خلاء ایجاد نمی شود و در نتیجه خودرو در این لحظه بدون ترمز خواهد شد.

  • مخزن اصلی روغن ترمز باید تا بالاترین سطح ، پر نگه داشته شود . ار سطح مایع پایین باشد، باعث ها گرفتن سیستم خواهد شد.

  • از مخلوط کردن روغن ترمزهای مختلف جدا اجتناب شود.

  • استفاده مجدد از روغن ترمز کارکرده ، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

  • برای تعیین زمان دقیق تعویض روغن ترمز ، ضمن مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو ، شرایط محیطی کارکرد را نیز باید مدنظر قرار داد.

روغن ترمز باید به گونه ای ساخته شود که با محیط زیست و قطعات متحرک سیستم ترمز سازگار بوده و در دما و فشار بالا عملکرد خوبی داشته باشد. استاندارد روغن ترمز توسط انجمن مهندسین خودرو و وزارت حمل و نقل آمریکا تدوین شده است.

 

ویژگی های روغن ترمز عبارتند از:

پایه نفتی

سیلکونی

سنتتیک

دو نوع از روغن ترمز در خودرو مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام با داشتن ویژگی های خاص ، اشکالاتی هم دارند.

Polyglycol شفاف است، خاصیت کهربایی دارد، حلال رنگ است و در صورت تماس با رنگ بسرعت شروع به حل کردن می کند.

یکی از ویژگی های منفی polyglycol این است که رطوبت را به خود جذب می کند یا نمگیر است و باعث جذب آب می شود. آب از طریق شیلنگ ها ، واشرها و درب مخزن می تواند جذب روغن هیدرلیک ترمز شود که این خاصیت باعث پایین آمدن دمای جوش روغن و کم شدن کارایی هیدرولیکی روغن ترمز می گردد. همچنین رطوبت باعث ایجاد خوردگی قطعات و بوجود آمدن نشتی در مدار و از کار افتادن سیلندرهای تهبیه شده در چرخ خودرو گردد.

سیلیکون به رنگ بنفش است. این روغن رطوبت پذیر نیست و به همین دلیل مشکلات خوردگی و زنگ زدگی در مدار را در پی نخواهد داشت . نقطه جوش آن بالاتر است و در دماهای بالاتر قابلیت کاربرد خوبی دارد . این محلول حلال رنگ نیست و به رنگ خودرو آسیبی نمی رساند.

 

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo


هشتگ ها: # ترمز
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.