آخرین قیمت ها :

اجزاء سیستم ترمز کاسه ای

نویسنده: boogh بوق

اجزاء سیستم ترمز کاسه ای


اجزاء سیستم ترمز کاسه ای

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 144

اجزاء سیستم ترمز کاسه ای : ترمز کاسه ای سطح تماس بیشتری را هنگام توقف خودرو ایجاد می کند و دارای قدرت بیشتری جهت توقف خودرو می باشد.

زمانی خودرو شروع به توقف می کند و یا از سرعت حرکت آن کاسته می شود که کفشک یا لنت های ترمز به اطراف دیواره استوانه که با محور عقب در حال گردش است فشار داده می شود.

اساس ترمزهای کاسه ای برای چرخ های عقب در خودروهای سواری و کامیون ها استفاده می شوند و ترمز های دیسکی برای چرخ های جلو بکار گرفته می شوند به این خاطر که ترمز های کاسه ای قدرت پایداری در خودرو را افزایش می دهند.

نشیمنگاه سیستم ترمز کاسه ای یک صفحه فلزی  است که به یک ورق فولادی پرس شده و به پوسته محور عقب پیچ شده است . از آنجاییکه کفشک های ترمز روی نشیمنگاه ثابت شده اند تمام نیروی ترمز نشیمنگاه وارد می شود.

اجزاء سیستم ترمز کاسه ای / سیلندر چرخ ها

برای هر چرخ یک سیلندر استفاده می شود. درون هر سیلندر دو عدد پیستون وجود دارد که باعث می شوند تا کفشک های ترمز عمل کنند . وقتیکه فشار هیدرولیک از سیلندر اصلی اعمال می شود این نیرو توسط پیستونهای چرخ ها به کفشک های ترمز و سپس به کاسه ترمز وارد می گردد.

زمانی که ترمز ها فعال نیستند پیستون ها توسط نیروی فنر نصب شده در پشت آنها به عقب برگشت داده می شوند و کفشک ها هم از کاسه ترمز جدا می گردند.

کفشک ترمز

کفشک های ترمز از دو قطعه ورق فولادی که به یکدیگر جوش داده شده اند ساته شده است. لنت های ترمز توسط چسب و یا پرچ کردن بر روی دو ورق هلالی شکل نصب می گردند.

قسمت های هلالی شکل طبق نامیده می شوند که دارای چندین سوراخ و شکاف های مختلف جهت نصب فنرهای برگشت ، ترمز دستی و تنظیمات اجزاء می باشند .

تمام نیروی اعمال شده به سیلندر چرخ ها از طریق طبق به لنت های ترمز وارد می شود. قسمت های هلالی شکل دارای سه عدد نگهدارنده V شکل می باشند که در زیر آنها نصب شده و تیغه های کمکی را در خود جای می دهند. تیغه های نصب شده صفحات زیرین که پدهای ترمز روی آنها نصب شده اند را نگه می دارد.

هر مجموعه ترمز دارای دو کفشک اولیه و ثانویه است. کفشک های اولیه در سمت جلو خودرو قرار دارند و وضعیت نصب آنها با کفشک های ثانویه متفاوت است. اغلب دو پد با یکدیگر قابل تعویض هستند لنت های ترمز باید در مقابل گرما و فرسایش مقاوم بوده و ضریب اصطحکاک بالاییی نیز داشته باشند.

همچنین این ضریب اصطحکاک باید دارای کمترین تغییر در برابر نوسانات دمایی و رطوبت باشد. مواد بکارر فته در لنت ترمز عبارتند از : اصلاح کننده های اصطکاک ، پودر فلز ، الیاف پشم، پرکننده ها و عوامل بهبود دهنده.

اصلاح کننده های اصطکاک مانند گرافیت که ضرایب اصطکاک را تغییر می دهند.

پودر فلزات مانند سرب، روی ، برنج ، آلومینیوم و سایر فلزات است که مقاومت حرارتی مصالح را افزایش دهد.

الیاف پشم ، سریش یا چسب هایی هستند که اصطکاک مواد عامل اصطکاک را با یکدیگر حفظ می کنند. پرکننده ها به مواد عامل اصطکاک در مقادیر خیلی کم بمنظور اهداف خاص اضافه می شوند مانند رزین ها تا سر و صدای ترمز را کاهش دهند.

کاسه ترمز

کاسه ترمز عموما از نوعی چدن خاص ساخته می شود. محفظه کاسه ترمز بصورت کاملا بسته است و بگونه ای نصب می شود که در زمان حرکت ، تماسی با لنت های ترمز نداشته باشد و با محور چرخ هایی که روی آن نصب می شود می چرخد.

در زمان ترمز فشار اعمال شده به سطح داخلی کاسه ترمز وارد می شود. اصطکاک گرمایی آن می تواند تا 600 درجه فارنهایت برسد .

کاسه ترمز باید:

  1. کاملا بالانس شود
  2. به اندازه کافی سفت و سخت باشد
  3. در برابر سایش مقاومت بالایی داشته باشد
  4. انتقال حرارت بالایی داشته باشد
  5. سبک وزن باشد

 

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo


هشتگ ها: # ترمز
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.