آخرین قیمت ها :

علت علائم غیر متعارف در هنگام ترمز گیری

نویسنده: boogh بوق

علت علائم غیر متعارف در هنگام ترمز گیری


علت علائم غیر متعارف در هنگام ترمز گیری

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 141

علت علائم غیر متعارف در هنگام ترمز گیری : علت علائم غیر متعارف در هنگام ترمز گیری باید مشخص شود ، چه این علائم به صورت منقطع باشد و چه به صورت ممتد مشاهده شود . شانه جاده می تواند در تشخیص این علائم کمک کند بدین صورت که در دو طرف سطح جاده چندین بار ترمز گیری کنید.

هنگامیکه یک کشش نامنظم در وسیله نقلیه رخ می دهد باعث می شود تا خودرو در حین حرکت رو به جلو به سمت چپ و راست کشیده شود . هنگامیکه چنین اتفاقی رخ می دهد باید سیستم تعلیق خودرو و زوایای چرخ های خودرو را از لحاظ هم ترازی و تنظیم بودن کنترل کرد.

ساییده شدن بیش از حد بوش ها و مفاصل ، ژئومتری سیستم تعلیق خودرو رادر هنگام ترمز گیری تغییر خواهد داد.  خوردگی در اتصالات محور کستر سبب می شود تا چرخ ها جلوی خودرو در هنگام ترمز گیری به طرف عقب حرکت کرده و باعث کشش خودرو به طرفین شود.

زاویه کستر در خودروهای سبک بین صفر درجه تا 5 درجه و در خودرو های سنگین بین 5 تا 9 درجه است. هدف اصلی از ایجاد زاویه کستر اولیه ، حفظ کنترل و هدایت خودرو می باشد که باعث افزایش تمرکز و تسلط در کنترل فرمان و بازگرداندن خودکار خودرو به خط مستقیم پس از دور زدن می شود. عدم در نظر گرفتن زاویه کستر اولیه ، باعث انحراف ، لرزش و کاهش تسلط در کنترل فرمان خودرو می شود.

علت علائم غیر متعارف در هنگام ترمز گیری

تنظیم نبودن جعبه و یا شل بودن اتصالات آن نیز در کشش نامنظم به طرفین تاثیر گذار است.

معمولا هنگامیکه وسیله نقلیه بطور مداوم در یک جهت کشش دارد مشکل مربوط به سیستم ترمز است. به عنوان مثال وقتی که کشش به سمت چپ اتفاق می افتد، هر دو سمت چپ و راست سیستم ترمز را کنترل کنید.

چرا که به احتمال قوی مشکل بوجود آمده در سیستم ترمز در یک سمت ممکن است روی هر دو سمت خودرو تاثیر گذار باشد. بازرسی سیستم ترمز بایستی از وضعیت کاسه ترمز و یا سطح دیسک های ترمز آغاز شود .

در بازرسی ها باید دقت شود که وضعیت سطوح در هر دو سمت و در هر دو روتور یکسان باشد . در صورتیکه نشتی روغن در سیستم ترمز و یا روغن جعبه دنده باعث خیس شدن لنتهای ترمز شود، پس از رفع منبع نشتی لنتهای ترمز در آن محور را تعویض کنید .

در برخی موارد گرمای ایجاد شده در مجموعه ترمز سبب گیر کردن دیسک ترمز در کالیپر و یا پیستون در داخل کلیپر شده در چنین وضعیتی خودرو را به سمت مخالف بکشید تا قطعات گیر کرده آزاد شوند.

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo


هشتگ ها: # ترمز
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.