نویسنده: boogh بوق
علت علائم غیر متعارف در هنگام ترمز گیری
امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 228
علت علائم غیر متعارف در هنگام ترمز گیری : علت علائم غیر متعارف در هنگام ترمز گیری باید مشخص شود ، چه این علائم به صورت منقطع باشد و چه به صورت ممتد مشاهده شود . شانه جاده می تواند در تشخیص این علائم کمک کند بدین صورت که در دو طرف سطح جاده چندین بار ترمز گیری کنید.
زاویه کستر در خودروهای سبک بین صفر درجه تا 5 درجه و در خودرو های سنگین بین 5 تا 9 درجه است. هدف اصلی از ایجاد زاویه کستر اولیه ، حفظ کنترل و هدایت خودرو می باشد که باعث افزایش تمرکز و تسلط در کنترل فرمان و بازگرداندن خودکار خودرو به خط مستقیم پس از دور زدن می شود. عدم در نظر گرفتن زاویه کستر اولیه ، باعث انحراف ، لرزش و کاهش تسلط در کنترل فرمان خودرو می شود.
تنظیم نبودن جعبه و یا شل بودن اتصالات آن نیز در کشش نامنظم به طرفین تاثیر گذار است.
معمولا هنگامیکه وسیله نقلیه بطور مداوم در یک جهت کشش دارد مشکل مربوط به سیستم ترمز است. به عنوان مثال وقتی که کشش به سمت چپ اتفاق می افتد، هر دو سمت چپ و راست سیستم ترمز را کنترل کنید.
در بازرسی ها باید دقت شود که وضعیت سطوح در هر دو سمت و در هر دو روتور یکسان باشد . در صورتیکه نشتی روغن در سیستم ترمز و یا روغن جعبه دنده باعث خیس شدن لنتهای ترمز شود، پس از رفع منبع نشتی لنتهای ترمز در آن محور را تعویض کنید .
در برخی موارد گرمای ایجاد شده در مجموعه ترمز سبب گیر کردن دیسک ترمز در کالیپر و یا پیستون در داخل کلیپر شده در چنین وضعیتی خودرو را به سمت مخالف بکشید تا قطعات گیر کرده آزاد شوند.
[[ comment.description ]]
[[ reply.description ]]