آخرین قیمت ها :

نیسان ماکسیما

نویسنده: boogh بوق

نیسان ماکسیما


نیسان ماکسیما

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 636

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما در دهه ۸۰ شمسی که می‌توان بهترین دهه خودرو ایران نامید وارد شد. در این سال‌ها خودروهای بسیار محبوبی وارد کشورمان شدند که با گذشت سال‌ها زیادی از توقف تولید آنها و یا ممنوعیت واردات این خودروها هنوز هم محبوبیت زیادی در بین مردم دارند. خودروهایی که از برندهای معروف و مطرح جهانی بودند و طراحی‌های روز دنیا محسوب می‌‌شدند. ( نیسان )

سال ۱۳۸۱ بود که شرکت پارس‌خودرو زیر مجموعه سایپا خط مونتاژ نیسان ماکسیما را راه اندازی کرد. این خودرو در بدو ورود به بازار به یکی از محبوب‌ترین خودروهای ایران تبدیل شد و با وجود اینکه در سال ۱۳۹۱ آخرین نسخه آن وارد بازار شد، با گذشت نزدیک به ۱۰ سال از حضور این خودرو در خط مونتاژ پارس‌خودرو، هنوز هم از محبوبیت زیادی برخوردار است.

کابین جادار، دوام فنی، شتاب و بازار دست دوم بسیار خوب آن، این خودرو را به یکی از اسطوره‌های فراموش نشدنی بازار خودروی ایران تبدیل کرد. نیسان ماکسیما در سالی که وارد کشورمان شد، هیچ رقیبی برای خود نداشت و یکه تاز بازار ایران بود، تا سال‌ها خودرویی نتوانست حتی نزدیک یه این هیولای نیسان شود. اما نکته جالب در مورد این خودرو این است که در اصل اتاق آن اینفینیتی آی ۳۰ بود که به نام نیسان ماکسیما وارد ایران شد.

طبق سنت خودروسازان داخلی، آپشن‌های زیادی از روی آن حذف شدند، مانند سانروف، کنترل پایداری و … که به یکی از ضعف‌های این خودرو تبدیل شد. گرچه در سال‌های آخر مونتاژ این خودرو، پارس‌خودرو آپشن‌هایی نظیر سنسور پارک عقب و مانیتور به آن اضافه کرد.

در این مقاله به تست و بررسی این سدان ژاپنی می‌پردازیم.

طراحی ظاهری نیسان ماکسیما

طراحی ظاهری نیسان ماکسیما بسیار ساده بوده و تا حدودی به خودرو‌های آمریکایی دهه ۹۰ میلادی شباهت دارد. کاپوت کشیده، صندوق بزرگ و جادار، چراغ‌های عقب دو تکه که قسمتی از آن بر روی درب صندوق قرار دارد، رینگ‌های به نسبت کوچک و ساده همگی گویای این موضوع هستند. اما شاید یکی از دلایل محبوبیت این خودرو پس از گذشت سال‌های زیاد همین طراحی ساده آن باشد که هنوز قابل قبول است و نیسان در طراحی این خودرو اصل ساده بودن را در دستور کار قرار داده، چرا که همیشه سادگی ماندگاری بیشتری دارد.

 

در قسمت عقب نیسان ماکسیما یک باله طراحی شده که برای تعادل این خودرو در سرعت‌های بالا بسیار تاثیر گذار است. دستیگره‌های درب خودرو از جنس کروم بوده که حس لوکس بودن بیشتری را منتقل می‌کند. در کنار سپرها نیز چراغ‌‌های کوچکی قرار گرفته که چهره ماکسیما را بسیار جذاب‌تر می‌کند.

در قسمت جلویی خودرو بر روی سپر علاوه بر پروژکتور، چراغی در کنار آن‌ها تعبیه شده که با فعال شدن راهنما، چراغ همان سمت روشن می‌شود تا دید بهتری را در زمان پیچیدن به راننده بدهد که امروزه این آپشن بر روی خودروها با چرخاندن فرمان فعال می‌شود. نیسان ماکسیما دارای طول ۴۹۳۰ عرض ۱۷۸۰ و ارتفاع ۱۴۳۵ است که همگی نشان‌دهنده یک خودروی سدان بزرگ است.

طراحی داخلی نیسان ماکسیما

در داخل نیسان ماکسیما، با فضای کابین بسیار بزرگ و جادار طرف هستیم که کیفیت بسیار خوبی دارد، صندلی‌های مبله از جنس پارچه نیز از سواری راحتی خبر می‌دهند.در داخل کابین ماکسیما خبری از امکانات رفاهی نیست، صرفا می‌توان گفت که این خودرو از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک بهره‌مند است و هر چهار شیشه آن همره با آینه‌های جانبی برقی دارد. علاوه بر این ها صندلی‌های جلو به صورت برقی تنطیم می‌شوند.

 

در آخرین سال‌های تولید نیسان ماکسیما، آپشن‌های مانند مانیتور، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب و کروز کنترل قابل سفارش بودند. تعداد زیادی دکمه نیز در داخل این خودرو کور شدند که بیانگر آپشن‌هایی است که از روی این خودرو حذف شدند.

اطلاعات فنی و عملکرد نیسان ماکسیما

از نظر فنی نیسان ماکسیما عملکرد بسیار درخشانی دارد. این خودرو به یک موتور ۶ سیلندر خورجینی با حجم ۳ لیتر مجهز شده که ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که این خودروی ۱۴۳۰ کیلوگرمی را در حدود ۸.۵ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. البته ماکسیما در نمونه دنده‌ای نیز به بازار عرضه شد که می‌توانست شتاب صفر تا ۱۰۰ را زیر ۸ ثانیه ثبت کند. همین اعداد و ارقام بودند که نیسان ماکسیما را برای سال‌های زیادی دست بی رقیب کرده بود.

موتور ماکسیما

با حذف کنترل پایداری، فرمان‌پذیری ماکسیما بسیار ضعیف شد و همین موضوع به بزرگ‌ترین مشکل این خودرو تبدیل شد چرا که این خودرو دیفرانسیل جلو می‌باشد و درصد زیادی از وزن آن بر روی محور جلو قرار گرفته و عقب خودرو بسیار سبک است. البته مصرف سوخت ترکیبی ۱۱ لیتر در صد کیلومتر و نبود امکانات رفاهی نیز از دیگر ضعف‌های این خودرو به حساب می‌آید.

گیربکس این خودرو در مدل اتوماتیک چهاردنده ساخت شرکت زداف آلمان بود که بسیار باهوش عمل می‌کند. اما برای استانداردهای امروزه که گیربکس‌های ۹ سرعته اتوماتیک نیز وارد بازار شدند، حرفی برای گفتن ندارد. اما در نمونه دستی به گیربکس ۵ سرعته مجهز شد که در هر دو‌ مدل توانایی آن را دارد تا آمپر سرعت را به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت برساند که واقعا قابل تحسین است و یکی دیگر از دلایل محبوبیت این خودرو نیز می‌باشد.

سواری نیسان ماکسیما نه خیلی نرم و نه خیلی خشک است و در کل قابل قبول است. در کل نیسان ماکسیما خودروی بسیار دوست داشتنی می‌باشد اما با گذشت سالیان زیاد از توقف تولید این خودرو نسخه های کم کار و تمیز آن به سختی پیدا می‌شوند و نسخه‌های کم کار آن قیمت‌های غیر منطقی‌ای دارند.

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo


هشتگ ها: # نیسان
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.