نویسنده: boogh بوق
هیوندای جنسیس سدان
امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 525
در سال ۲۰۰۹ بود که هیوندای دو خودروی هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای جنسیس سدان را روانه بازار کرد، دو خودرویی که در دو طراحی متفاوت اما با نامی مشترک توانایی به چالش کشیدن رقبای گران قیمت آلمانی را داشتند. هر دو خودرو از مشخصات فنی یکسانی بهرهمند بودند اما به دلیل اینکه ورزن خودروهای کوپه از سدانها بیشتر است، در زمینه شتاب جنسیس کوپه عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشت و خودروی جنسیس سدان بسیار لوکس تر بود.
هیوندای جنسیس کوپه نسل بعدی هیوندای کوپه به حساب میآید که در سال ۲۰۱۳ نیز فیس لیفت آن وارد بازار شد و اما هیوندای جنسیس سدان را میتوان دومین تجربه شرکت خودروسازی هیوندای در زمینه تولید خودروی بسیار لوکس دانست. نمونه قبلی کیا سنتنیال بود که همانطور که میدانیم شرکت خودروسازی کیا (ویکی پدیا) توسط هیوندای (ویکی پدیا) https://boogh.ir/category/1444 خریداری شده است. پس انتظار میرفت که هیوندای جنسیس سدان موفقیتهای بیشتری را نسبت به کیا سنتنیال کسب کند و همینطور هم شد.
در بدو ورود هردو خودروی جنسیس با استقبال خوبی مواجه شدند چرا که با صرف هزینه کمتری نسبت به خودروهای آلمانی این امکان وجود داشت که همان عملکرد و امکانات را در اختیار داشت و این اصلی ترین عامل موفقیت این خودروها بود.
هیوندای جنسیس سدان در سال ۲۰۱۲ فیس لیفت شد و با تغییراتی در عملکرد فنی و امکانات رفاهی نیز همراه بود. البته از همان ابتدای معرفی این دو خودرو زمزمههایی مبنی بر اینکه جنسیس برند لوکس زیر مجموعه هیوندای باشه نیز به گوش میرسید که از سال ۲۰۱۵ به بعد به واقعیت پیوست.
در ظاهر با خودروی بزرگ سدان روبهرو هستیم که میتوان این خودرو را بزرگترین سدان هیوندای دانست. هیوندای جنسیس سدان با طول ۴۹۷۵، عرض آن ۱۸۹۰ و ارتفاع ۱۴۸۰ میلیمتر گویای همه چیز است. تا حدودی میتوان سبک طراحی هیوندای جنسیس سدان را آمریکایی دانست، چراغهای بزرگ در عقب و جلو، چراغ عقب دو تکه که بر روی صندوق نیز قرار دارد، ابعاد بزرگ و ظاهر عضلانیه خودرو همگی گویای این موضوع هستند.
یکی از بازارهای هدف هیوندای جنسیس سدان آمریکا بود باعث شد طراحی آن نیز آمریکایی پسند باشد. در سال ۲۰۱۲ نمونه فیس لیفت این خودرو روانه بازار شد که تغییراتی در ظاهر آن بهوجود آمد. مانند چراغ روشنایی در روز، تغییراتی در سپر، پروژکتور جلو و در قسمت عقب هم طراحی داخل چراغ و نحوه قرار گیری لامپها تغییر کرد.
در نمونه جدید هیوندای جنسیس سدان خروجی اگزوزها داخل سپر قرار گرفت که چهره جذابتر و لوکستری را انتقال میدهد به طوریکه در نمونه قبلی خروجی اگزوزها در زیر سپر قرار داشتند. در قسمت بغل خودرو نیز زه دربها که در قسمت پایینی قرار گرفته از کروم به پلاستیک همرنک بدنه تغییر کرد.
در بدو ورود به کابین هیوندای جنسیس سدان متوجه میشویم که با خودروی لوکس و با کیفیت طرف هستیم. ترکیبی از چرم و چوب در کنار هم و تا حدودی شباهت طراحی داخلی آن به مرسدس بنز کلاس اس، نشان دهندهی این است که هیوندای با تولید این خودرو پا را فراتر گذاشته و هدف آنها رقابت جدی با خودرویهای سدان لوکس بازار است. امکانات رفاهی این خودرو نیز بسیار قابل توجه هستند.
مواردی مانند کروز کننرل هوشمند، تعلیق دوحالته هوشمند، سنسور نور و باران، ارتفاع نور اتومات، فرمان الکتریکی با تنظیم چهار حالته و حساس به سرعت، گرمکن فرمان، ۱۷ اسپیکر، مانیتور ۸ اینچی، سیستم تهویه هوا دوگانه، صندلیهای جلو برقی با تنظیم ۱۲ حالته برای راننده، گرمکن صندلی جلو و عقب. سرکن صندلی جلو و … .فضای کابین و صندوق عقب هیوندای جنسیس سدان بسیار زیاد بوده و مناسب برای خانوادههای پر جمعیت است.
سواری بسیار نرم و راحت همراه با صندلیهای مناسب تجربه رانندگی مناسبی را برای شما خواهد داشت.
هیوندای جنسیس سدان به یک موتور ۶ سیلندر خورجینی با حجم ۳.۸ لیتر مجهز شده که توانایی تولید ۲۹۰ اسب بخار و ۳۵۸ نیوتن متر گشتاور را دارد که میتواند این خودروی ۱۹۳۰ کیلوگرمی را در ۶.۵ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که واقعا اعداد و ارقام قابل توجهی هستند که میتوانند به راحتی خودروهای زیادی را به چالش بکشند.
گیربکس این خودرو در مدل اولیه ۶ دنده اتوماتیک بود که بعد از فیس لیفت به ۸ دنده اتوماتیک تغییر یافت که تا حدودی موجب کاهش مصرف سوخت این خودرو نیز شده است. نهایت سرعت این خودرو ۲۴۰ میلومتر اعلام شده و مصرف ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر است.
سیستم ترمز این خودرو خیلی برای این شتاب و وزن مناسب نیست و عملکرد ضعیفی نشان میدهد. دیگر نقطه ضعف این خودرو را میتوان سیستم تعلیق آن دانست که کمک فنرهای این خودرو خرابیهای زیادی دارند به طوری که به بزرگترین دردسر مالکان این خودرو تبدیل شده است.
[[ comment.description ]]
[[ reply.description ]]