آخرین قیمت ها :

مرسدس بنز g63 AMG

نویسنده: boogh بوق

مرسدس بنز g63 AMG


مرسدس بنز g63 AMG

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 545

مرسدس بنز g63 AMG در سال ۱۹۷۹ ساخته شد. این خودرو تنها شاسی بلند کمپانی مرسدس محسوب می‌شود (برای درک بهتر این موضوع به مقاله شاسی بلند واقعی رجوع کنید). این خودرو در طی سال‌ها چند بار فیس‌لیفت شده اما هیچ وقت به طور کامل باز طراحی نشد تا اینکه در سال ۲۰۱۹ نسخه جدید جی کلاس به صورت کامل از نو طراحی شد. این خودرو در اولین سال‌های تولید بیشتر کاربرد نظامی داشت و محمدرضا شاه که یکی از سهام داران کمپانی مرسدس بنز بود پیشنهاد ساخت خودروی چند منظوره ای که بتوان از آن در شرایط جوی متفاوت ایران استفاده کرد را به این کمپانی ارائه داد که نتیجه آن جی کلاس (جی واگن) بود. گرچه جی واگن هنوز هم قابلیت‌های آفرودی فوق‌العاده‌ای دارد اما تبدیل به خودروی لوکسی شده که آپشن‌های رفاهی بالایی دارد و به دلیل قیمت بالای آن دیگر از آن برای آفرود استفاده نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نسل آخر از دو لحاظ طراحی ظاهری و داخلی این خودرو بپردازیم.

 

طراحی ظاهری مرسدس بنز g63 AMG

مرسدس بنز جی واگن از سال ۱۹۷۹ که اولین نسل آن تولید شد تا به امروز پس از گذشت ۴۰ سال، هنوز همان طراحی مکعبی شکل خود را حفظ کرده که این خودرو را به یکی از خاص‌ترین‌های تاریخ صنعت خودروسازی تبدیل کرده است. همه چیز مانند گذشته یک مکعب ساده و دوست داشتنی که از نظر خیلی‌ها جذاب‌ترین مرسدسی که روس خط تولید قرار دارد این خودرو است. در یک جمله می‌توان گفت جی کلاس از معدود خودروهایی است که اصالت صنعت خودروسازی را حفظ کرده است.

ابعاد کلی خودرو کمی نسبت به نسل قبلی افزایش یافته که باعث بهبود فضای داخلی این خودرو شده است. وقتی عکس‌های این خودرو را می‌بینیم بزرگی آن به دلیل طراحی مکعبی خیلی ملموس نیست در حالیکه این خودرو  دارای طول ۴۸۱۷، عرض ۱۹۳۱ و ارتفاع ۱۹۶۹ میلی‌متر است.

 

مواردی که جی کلاس جدید را خیلی خاص می‌کند، وجود خروجی اگزوز در کنار آن (در مدل AMG) که به جذابیت آن بسیار کمک کرده است. لولا‌های درب خودرو قابل رؤیت هستند که حس خودرویی آفرودی یا جنگی را القا می‌کند، صدای باز و بسته شدن درب‌ها و صدای باز شدن قفل درب‌ها که به لطف حفظ قفل‌های نسل اول در این نسل را می‌توان یکی از بهترین بخش‌های این خودرو دانست، حضور چراغ راهنما بر روی گلگیرها کنار کاپوت که از پشت فرمان خودرو می‌توان آنها را دید. البته که در برخی موارد این جذابیت‌ها باعث به‌وجود آمدن محدودیت شده. به2طوری که خروجی اگزوز در کنار باعث کم شدن فاصله خودرو تا زمین می‌شود که برای آفرود اصلا خوب نیست و استفاده از قفل‌های قدیمی باعث شده که امکان ورود بدون استفا‌ده از کلید نباشد. اما وقتی اسم جی کلاس باشد، اصلا ضعف‌های خودرو به چشم نخواهد آمد

طراحی داخلی مرسدس بنز g63 AMG

مرسدس بنز g63 AMG از نظر طراحی داخلی نسبت به قبل تغییرات زیادی داشته است. در این خودرو همه چیز از نو طراحی شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. وجود دو مانیتور در جلو که متاسفانه به صورت لمسی عمل نمی‌کنند اما به نسبت نسل قبل پیشرفت قابل توجهی کرده است. به لطف افزایش کلی ابعاد خودرو، فضای کابین نیز افزایش یافته. این خودرو فقط به صورت پنج نفره عرضه می‌شود و طول به نسبت کم آن فضای مناسبی برای حضور ردیف ندارد.

 

سواری این خودرو نرم و راحت بوده و از امکانات رفاهی زیادی بهره می‌برد اما نبود سیستم تنظیم ارتفاع را می‌توان یکی از ضعف‌های این خودرو دانست. یکی از عجیب‌ترین مشکلاتی که این خودرو دارد، دستی بودن روکش سانروف از داخل بوده که در ترمزهای سنگین باعث بسته شدن آن می‌شود و جالب است که این خودرو سقف تمام شیشه‌ای (پانوراما) ندارد.

جی کلاس یک خودروی شاسی بلند است که طبیعتا درب‌های سنگینی دارد، اما به دلیل اینکه مهندسان مرسدس بنز قصد داشتند تا با حفظ قفل‌های قدیمی این خودرو، صدای لذت بخش آنها را نیز حفظ کنند، این خودرو از آپشن وکیوم در برخوردار نیست و باید درب‌های آنرا بسیار محکم بست.

اطلاعات فنی و عملکرد مرسدس بنز g63 AMG

مرسدس بنز g63 AMG در سه مدل موتور به بازار عرضه می‌شود.

  1. یک نمونه ۳ لیتری ۶ سیلندر دیزلی
  2. ۴ لیتری ۸ سیلندر بنزینی
  3. قوی‌ترین موتور آن که ۴ لیتری ۸ سیلندر بای‌توربو است

موتور مرسدس بنز جی ۵۸۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که این خودروی ۲.۵ تنی را در ۴ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند که برای یک خودروی شاسی بلند فوق‌العاده است. شما با یک خودرویی طرف هستید که می‌توان با آن به سخت‌ترین بیراهه نوردی‌ها رفته، یا با خودروهای اسپرت مسابقه داد و یا به بهترین همایش خودرویی جهان یا لوکس‌ترین مهمانی‌ها رفت و آنرا در کنار خودروهای میلیون دلاری پارک کرد و کماکان خاص به نظر رسید.

این خودرو شاسی مستقل نردبانی دارد و در عقب محور آن یکپارچه بوده و تنها خودرویی است که به صورت فابریک، از ۳ قفل دیفرانسل بهره می‌برد و گیربکس کمک نیز دارد. در کنار این‌ها شما سرد کن، گرم کن و ماساژور صندلی نیز دارید همراه با کول‌باکس و دو صفحه نمایش بزرگ در جلو. حالب تر اینکه حالت رانندگی اسپرت،ا سپرت پلاس و دکمه‌ای برای تنظیم صدای اگزوز نیز دارید که همگی نشان دهنده خودروی کامل از هر نظر است.

در کل مرسدس بنز جی کلاس، یک خودروی همه فن حریف و کامل است که در اصل آنرا باید با رنجروور، لندکروزر و یا پاترول مقایسه کرد که با اختلاف خودروی کامل تری نسبت به آنها است.

 

آگهی خرید و فروش بنز

مرسدس بنز کلاس جی ویکی پدیا

مرسدس-بنز

Mercedes-Benz Group

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo


هشتگ ها: # بنز
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.