آخرین قیمت ها :

بررسی فنی جک جی 5-1.8

نویسنده: boogh بوق

جک جی 5


بررسی فنی جک جی 5-1.8

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 15

مقدمه :

شرکت خودروسازی جک در سال 1999 در شهر هفئی چین تاسیس شد البته این شرکت قبلاً با نام کارخانه اتوموبیل سازی هفئی جیانگوای شناخته می‌شد که در سال ۱۹۶۴ میلادی تأسیس گردیده بود . شرکت کرمان موتور بعد تجربه مونتاژ و تولید هیوندای آوانته و ورنا بدلیل تحریم ها مجبور به همکاری با شرکت های خودروسازی چینی شد . در ابتدا با جک و لیفان و در حال حاضر گریت وال ، فاو و بی وای دی به لیست خودروهای در حال عرضه این شرکت اضافه شدند . جک جی 5 سال 2012 با همکاری شرکت صاحب نام پنین فارینا طراحی شد و در ایران با دو موتور 1.5 لیتر با گیربکس دستی و 1.8 لیتر با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود . در فاز اول مدل اول عرضه شد به دلیل تبلیغات ضعیف ،نبود شبکه گسترده نمایندگی ها و قیمت غیر رقابتی  با فروش خوبی مواجه نشد . در فاز دوم مدل اتوماتیک ولی این بار با تبلیغات گسترده و قیمت مناسب حدود 54 میلیون تومان  عرضه شد که در حال حاضر با فروش قابل توجهی روبرو شد . این خودرو اولین خودرو تولیدی کرمان موتور با گیربکس خودکار است.

حال به بررسی مدل اتوماتیک می پردازیم :

طراحی خارجی :

همان طور که در بخش مقدمه گفته شد طراحی این خودرو توسط پنین فارینا انجام شده که یک سر و گردن از خودروهای چینی بالاتر است .

تنها تفاوت ظاهری با مدل دستی رینگ ها و دستگیره های در کرومی است.

از نمای جلوی خودرو شروع می کنیم اولین قسمتی که جلب توجه می کند جلو پنجره است که دو نوار کرومی از طرفین به لوگو جک در وسط آن تعبیه شده می رسد که نمای زیبایی ایجاد کرده است . چراغ های با پیش زمینه ی مشکی و خطی که از زیر چراغ ها شروع شده و به صورت یو شکل از دو طرف به هم رسیده اند قسمت جلو جی 5 را از سادگی بیش از حد درآورده است . در کل نمای جلو خودرو از زیبایی و اصالت طراحی که در اکثر خودروهای چینی مشاهده نمی کنیم برخوردار است . در کل نمای جلو با مدل دستی فرقی ندارد .

در نمای جانبی رینگ های 6 پره دوبل آلومینیومی خودنمایی می کند .

دستگیره های در خودرو کرومی هستند که متفاوت با مدل دستی است . یک نوار کرومی زیر پنجره ها نصب شده که نمای زیبایی به خودرو بخشیده است .

می رسیم به نمای پشت خودرو که یکی از قسمت هایی است هر کسی یک نظری در مورد آن دارد . چراغ های عقب ال ای دی هستند و ظاهر قابل قبولی دارند ولی می توانست از طراحی و گرافیک بهتری و به روز تری استفاده می شد . یک نوار کرومی دو چراغ عقب را به هم متصل کرده است و بالای آن لوگوی پنج ستاره کرومی جک خودنمایی می کند . سپر خودرو به شدت ساده طراحی شده است . در قسمت تحتانی آن یک قسمت به رنگ مشکی طراحی شده است که از سادگی بیش از حد آن جلوگیری کرده است .

طراحی داخلی و تجربه رانندگی :

سوییچ جک خیلی بزرگ طراحی شده و استفاده از آن آسان است و در مدل های جدید سوییچ آن کوچکتر شده است . درب خودرو باز می کنیم به دلیل فاصله دو محور زیاد  با فضای بزرگی در جلو و عقب مواجه هستیم . جلو داشبرد برخلاف مدل دستی به رنگ مشکی و با المان های طرح فیبر کربن ظاهری اسپرت به داخل داده است . چراغ های پشت آمپر به رنگ آبی تیره  است با وجود این که میزان روشنایی آن قابل تنظیم است اما در عین حال در رانندگی طولانی به شدت آزار هنده است .

از نظر فضای داخلی رنگ تریم داخلی مشکی متفاوت با مدل دستی و افزوده شدن کنترل فشار باد تایر ها سیستم صوتی با 4 بلندگو در مدل دستی به 6 بلند‌گو در مدل اتوماتیک افزایش پیدا کرده وبر‌خلاف مدل دستی تنظیم 4 جهته صندلی جلو در مدل اتوماتیک به قابلیت تنظیم 8 حالته افزایش پیدا کرده است 

 

خودرو را استارت می زنیم موتوربه حجم 1800 سی سی و قدرت 142 اسب بخار  به آرامی روشن می شود گیربکس را در حالت حرکت قرار می دهیم نکته جالب صدای جذاب موتور است که از داخل کامل شنیده می شود فقط کمی در دور های پایین آزار دهنده است . جک سواری نسبتا خشکی دارد ولی از جیلی نرم تر است . دنده ها به نرمی سبک می شوند واز تکان خبری نیست و از شتاب خوبی با توجه به قیمت ، وزن ، موتور و گیربکس برخوردار است. تخت گاز تا دور 6500 دور در دقیقه رفته بعد از آن دنده سبک می شود . در حدود 13 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد

سیستم ترمز ها ای بی اس و ای بی دی هستند و به نظر برای خودرو یک کم ضعیف هستند .

کیفیت ادوات داخلی و دقت مونتاژ آن نسبت به قیمت و در مقام مقایسه با سایر رقبای ایرانی و چینی در جایگاه بهتری قرار دارد

آینه های جانبی دارای تنظیم برقی راهنما هستند  نسبتا اندازه بزرگی دارند علاوه بر این که تاشو برقی نیستند کامل هم جمع نمی شوند

صندلی های جلو در 8 جهت تنظیم می شود و نسبتا راحت هستند . زاویه پشتی صندلی های عقب نسبتا زیاد است و در سفرهای بلند خسته کننده است و فاقد کنسول میانی است   .

سیستم ایرکاندیشن دارای تنظیم اتوماتیک و دارای دریچه برای سرنشینان عقب است ولی ال سی دی آن در پانل جلو ریز و ناخواناست . سیستم صوتی آن قابلیت  یو اس بی و ام پی تری را داراست جای بلوتوث به شدت احساس می شود .

چهار شیشه برقی هستند و شیشه سمت راننده اتوماتیک پایین می آید و نکته جالب نبود چراغ روی دکمه بالابر شیشه  روی درب های خودرو است


هشتگ ها:
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.