آخرین قیمت ها :

جیپ کامپاس ۲۰۱۷ همراه ارزان و مطمئن ماجراجوها

نویسنده: boogh بوق

جیپ کامپاس ۲۰۱۷ همراه ارزان و مطمئن ماجراجوها


جیپ کامپاس ۲۰۱۷ همراه ارزان و مطمئن ماجراجوها

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 393

طراحان جیپ در خلق نسلی کاملا جدید از کامپس علاوه بر اینکه تلاش کردند ویژگی اصلی محصولات این شرکت یعنی توانایی خارق العاده آفرود کاملا برجسته باشد به موضوعات دیگری از جمله پیشرانه ای با بازدهی بالا و مصرف کم، طراحی مدرن و درعین حال حفظ ویژگی های سنتی، دینامیک رانندگی بالا در جاده، تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز اهمیت کافی دهند.

 

جیپ را باید یکی از برندهایی دانست که طرفدارانی متعصب در سراسر جهان دارد و همین موضوع در عین حال که فرصتی برای این شرکت می‌باشد، کار آن را در تولید نمونه‌های جدید با دشواری روبرو کرده است. اگر جیپ رنگید را همتراز با هوندا HR-V و جیپ چروکی را همتراز با هوندا CR-V بدانیم، جیپ کامپس ۲۰۱۷ را باید چیزی بین این دو تلقی کرد. خودرویی بین مزدا CX-3 و CX-5، نیسان جوگ و نیسان روگ، شورلت تراکس و اکویناکس و الی آخر.
طراحان جیپ در خلق نسلی کاملا جدید از کامپس علاوه بر اینکه تلاش کردند ویژگی اصلی محصولات این شرکت یعنی توانایی خارق‌العاده آفرود کاملا برجسته باشد به موضوعات دیگری از جمله پیشرانه‌ای با بازدهی بالا و مصرف کم، طراحی مدرن و درعین حال حفظ ویژگی‌های سنتی، دینامیک رانندگی بالا در جاده، تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز اهمیت کافی دهند. جیپ کامپس ۲۰۱۷ قرار است در چهار کشور برزیل، چین، مکزیک و هندوستان تولید شده و برای مشتریان در بیش از ۱۰۰ کشور جهان ارسال شود. این محصول در چهار تیپ ارائه می‌شود که هرکدام ویژگی‌های متفاوتی دارند و عبارتند از : اسپرت، لاتیچود، لیمیتد و تریلهاوک.

یکی از مشکلاتی که نسل قبلی کامپس با آن دست به گریبان بود طراحی ضعیف بیرونی بود که قابلیت‌های فنی و دینامیکی این اس یو وی را تحت الشعاع قرار داده بود. در نسل جدید کامپس تلاش شده حجم‌های به کار رفته و خطوط طراحی به گونه‌ای باشد که نمایانگر ویژگی‌های مثبت درونی آن باشد.
مجموعه چراغ‌ها و جلوپنجره باریک تر به همراه چراغ‌های مهشکن بارزتر، نوارهای لاستیکی سیاه رنگ در بالای گلگیرها، سقف با رنگ آمیزی متفاوت، پنجره‌های جانبی و عقب کم ارتفاع، چراغ های عقب با روح اسپرتی بیشتر و خطوطی بدنه عضلانی تر از جمله ویژگی‌های بکار رفته در طراحی بیرونی هستند که موجب میشود کامپس ۲۰۱۷ بیش از نسل قبلی خود بین رقبا حرف برای گفتن داشته باشد. در این میان جلوپنجره ۷ ستونی جیپ با پوشش کرومی و LED های بکار رفته در چراغ‌ها جذابیت‌های کامپس ۲۰۱۷ را افزایش داده است.

جیپ

به لطف سیستم ۴ در ۴ قدرتمند، کامپس یکی از بهترین قابلیت‌های آفرود را در کلاس خود دارد. سیستم مذکور قادر است ۱۰۰ درصد گشتاور تولیدی را در صورت لزوم فقط به یکی از چرخ‌ها ارسال کند. قابلیت‌های آفرود این سیستم بسته به شرایط زمین تغییر کرده و میتوان با انتخاب یکی از چهار حالت خودکار، برفی، شنی و گلی بهترین بازدهی را داشت و البته در نسخه‌های تریلهاوک حالت سنگلاخ نیز به آن اضافه خواهد شد. با تمام این احوال در حالت عادی میتوان گشتاور از محور عقب قطع کرد تا مصرف سوخت کمتر شود.

نسخه تریلهاوک علاوه بر داشتن حالت سنگلاخی در رانندگی آفرود ویژگی‌های دیگری مانند حالت دو رنگ بدنه (قرمز و مشکی)، افزایش یک اینچی ارتفاع کف خودرو، دو قلاب قرمز رنگ بکسل در جلو و یکی در عقب، سیستم حفظ تعادل در حالت آفرود، تایرهای ۱۷ اینچی ویژه آفرود، عبور از آب تا ارتفاع ۱۹ اینچ، قابلیت بکسل محموله تا ۲۰۰۰ پوند و صفحات زیرسپر برای ورود به شیب‌های تندتر.
با وجود اینکه کامپس در بازارهای جهانی از ۳ موتور بنزینی و ۲ موتور دیزل بهره‌مند است اما در بازار آمریکا از یک پیشرانه ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر استفاده میکند که به لطف آخرین فناوری های فیات کرایسلر، در عین داشتن کشش مناسب از مصرف مناسبی نیز برخوردار است. خروجی این موتور ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ فوت پوند گشتاور بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷٫۸ لیتر در صد کیلومتر است. سه گیربکس برای کامپس قابل سفارش است که عبارت است از گیربکس ۹ دنده اتوماتیک فقط برای مدل‌های دو دیفرانسیل، گیربکس شش دنده دستی برای هر دو نوع دو و تک دیفرانسیل و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک فقط برای مدل‌های تک دیفرانسیل.

در کناری طراحی خارجی، طراحی داخلی کامپس جدید نیز کاملا دگرگون شده و از جذابیت‌های بیشتر، مواد مرغوب تر و پرداختن بیشتر به جزییات سود می‌برد. بسته به تیپ خودرو یک صفحه نمایش ۵، ۷ یا ۸٫۴ اینچی لمسی روی کنسول وسط و یک نمایشگر ۳٫۵ یا ۷ اینچی پشت فرمان قرار می‌گیرد. پایین این صفحه نمایش کنترل‌های مربوط به حالت‌های گیربکس و حالت‌های آفرود، ترمز الکترونیکی پارک، فعالسازی حالت استاپ استارت و تنظیمات مربوط به سیستم صوتی و تهویه مطبوع به چشم می‌خورد. صندلی‌ها و فرمان چرمی از دیگر مشخصات قابل ذکر در طراحی داخلی است.
جیپ کامپاس ۲۰۱۷ به گفته سازندگانش از ۷۰ ویژگی ایمنی برخوردار است که از موارد شاخص آن می‌توان به قفس ایمنی با ۶۵ درصد استحکام بیشتر سازه، هشدار برخورد از جلو، هشدار حرکت بین خطوط، رصد نقاط کور، سنسور پارک و دوربین عقب، کنترل الکترونیکی پایداری و هفت ایربگ اشاره کرد. قیمت کامپاس ۲۰۱۷ هنوز اعلام نشده اما بازه قیمتی ۱۹ تا ۲۵ هزار دلار برای آن متصور است.

بوق

 

logo


هشتگ ها: # جیپ
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.