آخرین قیمت ها :

مک لارن 570 GT مدل 2017

نویسنده: boogh بوق

مک لارن 570 GT مدل 2017


مک لارن 570 GT مدل 2017

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 230

شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه و صفر تا دویست 9.8 ثانیه به همراه حداکثر سرعت 328 کیلومتر بر ساعت. طراحی و مهندسی ناب مک لارن برای ساخت یک خودرو با عملکرد خیره کننده، هنوز هم احساس ویژه و خاص بودن را افزایش میدهد.

 

گردآوری، ترجمه و تنظیم از «بوق» 

 

مک لارن 570 GT مدل 2017؛ سوپراسپرتی برای تمام فصول

 

مک لارن 570 GT  متمدن ترین و خیابانی ترین مک لارنی است که تاکنون تولید شده است. خودرویی کاملا مناسب برای استفاده روزمره ی یک یا دو نفر! در طراحی آن بر کاربرد روزانه و کاربری راحت در مسافت های طولانی تاکید شده است. البته سطح کاربردی و راحت بودن آن در حالی افزایش یافته که هنوز یک مک لارن واقعی است.

 

 

 

مک لارن 570 GT در کنار 570 S کوپه و 540 C کوپه، سومین مدلی است که به این خانواده اسپرت پیوسته است. خطوط واضح در ترکیب با سقف پانورامیک، روح مک لارن 570 GT را تازه کرده و سومین استایل را از دوتای دیگر متمایز نموده تا بدین ترتیب این سری اسپرت تکمیل شود.

 

سقف پانورامیک شیشه ای روشنایی کافی برای داخل اتاق به ارمغان آورده و دسترسی به محفظه بار از طریق شیشه بزرگ عقب، آرامش و راحتی هرچه بیشتر را در رانندگی با مک لارن به همراه می‌آورد. همانطور که در دیگر مدل های این سری اسپرت دیده ایم، سطح ساخت داخل اتاق 570 GT در بالاترین سطح قرار گرفته و در تودوزی و تزیینات آن از بهترین مواد و آخرین فناوری ها استفاده شده است.

 

 

 

قابلیت استفاده روزمره

 

مک لارن 570 GT کاربردی ترین خودرویی است که تا کنون توسط این شرکت ساخته شده و عمده هدف، استفاده از آن در سفرهای طولانی و آخر هفته است. در این مدل نسبت به سایر اعضای این خانواده، درب های پروانه ای بیشتر باز میشوند تا ورود و خروج به آن راحت تر صورت گیرد. در داخل کابین جادار و ارگونومیک آن، یک جفت صندلی اسپرت با قابلیت تنظیم در هشت جهت وجود دارد که با چرم طبیعی روکش شده است. کنترل های تهویه مطبوع، تلفن، ناوبری و سیستم صوتی در مانیتور لمسی کنسول وسط قابل دسترسی است و کلیه تنظیمات فنی مربوط به خودرو نیز در صفحه نمایش TFT پشت فرمان به صورت دیجیتال مشاهده میشود.

 

 

 

سقف پانورامیک به روشنایی اتاق کمک زیادی کرده و کابین را جادارتر نشان میدهد به خصوص آنکه از طریق پنجره عقب نیز قابلیت دسترسی به داخل اتاق وجود دارد. در سقف از شیشه 18 درصد رنگی استفاده شده که مشابه مورد به کار رفته در مک لارن P1 است. این شیشه با استفاده از فیلترها و جاذب های خود امواج مضر خورشید و اصوات اضافی را تا حد ممکن جذب میکند. با افزایش مساحت پنجره ها در مک لارن 570 GT ، تنظیم و حفظ دما در داخل اتاق توسط سیستم تهویه مطبوع دوگانه صورت میپذیرد. این سیستم میتواند به صورت کاملا اتوماتیک و مستقل، تنظیمات متفاوتی برای راننده و سرنشین کناری اعمال کند. با عملکردهای خودکار دو مرحله ای میتوان دما را به حد مطلوب رساند و سپس سرعت فن را به گونه ای تنظیم کرد که حداقل آلودگی صوتی در داخل کابین ایجاد شود.

 

فضای صندوق جلو با حجم 150 لیتر نسبت به مدل کوپه بدون تغییر مانده، در حالی که یک فضای 220 لیتری با کف چرمی نیز پشت صندلی ها اضافه شده است. این فضا از طریق پنجره عقب که به طرفین باز میشود قابل دسترسی است و حجم کلی بار برای مک لارن 570 GT را به 370 لیتر میرساند. پنجره عقب با توجه به چپ دست یا راست دست بودن راننده میتواند به هر دو طرف باز شود و با وجود قابی از فیبر کربن از استحکام بالایی برخوردار است.

 

 

 

یکی از دلایل افزایش قابلیت استفاده روزمره در این مدل بکارگیری آخرین فناوری تایرها توسط شریک فنی مک لارن، پیرلی است. مک لارن 570 GT از تایرهای ویژه پیرلی با نام « پی زیرو » بهره میبرد که صدای داخل کابین را 3 دسیبل کاهش داده است. یکی از ابداعاتی که در این تایرها به کار رفته سیستم کاهش آلودگی صوتی پیرلی (PNCS) است، فناوری جدیدی که توسط پیرلی به ثبت رسیده و سر و صدای جاده را توسط شیارهایی رو لاستیک کاهش میدهد و برای جذب ارتعاشات و کاهش ورود صدای مزاحم به کابین طراحی شده است.

 

ساخت و تولید

 

مانند تمام خودروهای اسپرت در 570 GT نیز به طور گسترده، آخرین فناوری های روز به کار رفته و از بهترین مواد استفاده شده است. به عنوان مثال میتوان از پوشش چرم برای کلیه قسمت ها، صندلی های گرمکن با تنظیم الکتریکی با قابلیت ذخیره سازی تنظیمات، حسگرهای پارک جلو و عقب، میل فرمان الکتریکی به منظور سهولت در ورود و خروج، بسته شدن آرام درب، و اگزوز کم صداتر نسبت به 570 S کوپه، به عنوان ویژگی های این مدل نام برد. عقب و جلوی اتاق با استفاده از مواد سبک جاذب صدا ایزوله شده و به افزایش سکوت در داخل کابین کمک میکند.

 

 

 

گستره وسیعی از امکانات و ویژگی های در نظر گرفته شده توسط مک لارن برای فضای داخلی امکان سفارشی کردن را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است. مانند 570 S در این مدل هم انتخاب تنظیمات لوکس یا اسپرت در دسترس است و طراحی داخلی 570 GT نیز بر این مبنا صورت گرفته و با انتخاب رنگ دلخواه کامل میشود.

 

570 GT مجهز به سیستم آدیو پلاس مک لارن با 8 بلندگو است. این سیستم که در 570 S کوپه به عنوان آپشن ارائه میشد مجهز به یک بیس درایو و دو تقویت کننده صدا در عقب است که با افزایش شفافیت و وضوح صدا موجب میشود سرنشینان احساس عمیق تر و گیرا تری داشته باشند. آپشن ویژه 570 GT در خصوص سیستم صوتی، 12 بلندگوی بوئرزاند ویلکینز میباشد. به این سیستم باید 5 تقویت کننده آلومینیومی ناتیلوس، 5 بیس درایو مدل کولار و 2 ساب ووفر فیبرکربنی 200 میلی متری راشل را نیز اضافه کرد. تمام بلندگو ها نیز از آمپلی فایرهایی با خروجی 1280 وات برخوردار خواهند بود.

 

رانندگی

 

در زیر پوست مک لارن 570 GT ، شاهد دینامیک رانندگی منحصر به فردی هستیم که نشان از جایگاه آن دارد، تا تجربه رانندگی با 570 S کوپه، به عنوان یک سوپر اسپرت، در آن هم احساس شود. طراحی و مهندسی ناب مک لارن برای ساخت یک خودرو با عملکرد خیره کننده، هنوز هم احساس ویژه و خاص بودن را افزایش میدهد. سیستم تعلیقی که در سایر مدل های این سری استفاده شده در 570 GT نیز بکار گرفته شده با این تفاوت که تنظیمات ویژه‌ای برای راحتی بیشتر در مسافت های طولانی روی آن اعمال گردیده که از جمله آن 15 درصد کاهش سختی فنر جلو و 10 درصد برای فنر عقب میباشد. کمک فنرهای ویژه میتوانند در حین حرکت، در دو حالت اسپرت و مسافرت تنظیم شده و با میله های ضد چرخش عقب و جلو هماهنگ شوند.

 

تنظیمات کلی مک لارن 570 GT برای رانندگی های طولانی در جاده ها و اتوبان ها و نیز کیفیت سواری در جاده های نامناسب قرار داده شده است. فرمان الکتروهیدرولیک از مدل کوپه در این مدل نیز حفظ شده و نرخ چرخش آن دو درصد کاهش یافته تا در حرکت با سرعت های بالا به طور خاص نرم تر عمل کند.

 

 

 

بر روی مک لارن 570 GT موتور بهینه سازی شده 3.8 لیتری V8 توین توربو M838TE نصب شده که قبلا روی 570 S کوپه هم قرار گرفته است. قدرت و گشتاور در همان میزان 570 اسب بخار و 600 نیوتن متر حفظ شده و این توان از طریق جعبه دنده اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه، به چرخ های عقب منتقل شده و در دو حالت اسپرت و مسافرتی تنظیم میشود تا یکی از جذاب ترین و با ارزش ترین رانندگی ها در این کلاس را تجربه کنید. شما میتوانید تنظیمات گیربکس را روی سه حالت عادی، اسپرت و مسافرتی قرار دهید تا تکنولوژی را به تمامی در خدمت خود بگیرید. مانند تمام مدل های مک لارن ، موتور570 GT نیز در کارخانه با روغن « موبیل وان نیو لایف » پر میشود.

 

طراحی و آئرودینامیک

 

استفاده از سقف شیشه موجب شده که طرح ظاهری مک لارن 570 GT به گلخانه‌ای شباهت داشته باشد که خطوط طرفین آن به سمت عقب کشیده شده‌اند. این سقف، به سمت پنجره عقب و همچنین به طرفین بازشونده بوده و محفظه بار نیز بزرگ تر است. همه ی اینها به 570 GT ، یک مجموعه آئرودینامیکی بی نظیر ارائه کرده که از آن جمله، اسپویلر عقب ثابت آن است که 10 میلی متر بلندتر از مدل کوپه است تا همان کیفیتی را ارائه کند که در مدل 570 S ، از پرواز کردن آن در سرعت بالا جلوگیری میکرد.

 

طراحی نمای جلوی G70 GT با 570 S مشترک است و تغییراتی در سپر ایجاد شده تا مرکز ثقل فشار را به آن نقطه منتقل کرده و با تقسیم هوا به چهار بخش در طرفین خودرو از میزان درگ بکاهد. این ویژگی آئرودینامیک برای جدا کردن جریان هوا در بالا و پایین بدنه و نیز هر یک از طرفین ایجاد شده است. همانطور که در دیگر مدل های اسپرت مشاهده میشود، خطوط روی کاپوت به گونه ای طراحی شده تا عبور جریان هوا را از روی گلگیرهای جلو و ورودی های هوا در طرفین بهینه کند. در زیر سپر، تیغه های آئرودینامیکی قرار گرفته تا با تمرکز فشار، به خنک کاری رادیاتور کمک کند.

 

 

 

درهای پروانه ای برای اولین بار در مک لارن F1 معرفی شد و اکنون به یک نماد در تمام مدل های مک لارن از جمله 570 GT تبدیل شده است که با باز شدن به سمت بالا و جلو ورود و خروج به خودرو را آسان مینماید. هوا در طرفین توسط یک شیار باریک به سمت ورودی ها هدایت میشود. درب های همرنگ بدنه در 570 GT از جمله تفاوت هایی است که با مدل کوپه دارد و موجب شده تا در نمای کناری هماهنگی بیشتری به چشم بیاید.

 

وزن سبک

 

مانند تمام مدل های معرفی شده توسط مک لارن، از مدل فرمول یک MP4-1 در 1981 گرفته تاکنون، مک لارن 570 GT نیز از شاسی فیبر کربنی استفاده کرده است. شاسی مونوسل 2 که قبلا در 570 S بکار رفته بود در این خانواده اسپرت توسعه یافته تا با وزن تنها 75 کیلوگرم، هنوز استحکام کافی را داشته و باعث شود وزن خشک خودرو تنها 1350 کیلوگرم باشد. وزن سبک خودرو، نسبت قدرت به وزن را معادل 422 اسب بخار برای هر تن قرار داده است که عملکرد خیره کننده ای را در کلاس سوپراسپرت ها فراهم کرده است. شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه و صفر تا دویست 9.8 ثانیه به همراه حداکثر سرعت 328 کیلومتر بر ساعت. با وجود این ارقام سوپراسپرتی، هیچ مانعی برای استفاده روزمره از 570 GT وجود نداشته و موتور 8 سیلندر حجیم آن تنها 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف میکند. این خودرو در خصوص آلاینده های هوا نیز با تولید 249 گرم مواد آلاینده در هر کیلومتر استانداردهای اتحادیه اروپا را تامین میکند.

 

 

 

آخرین مدل این خانواده اسپرت، ترمزهای کامپوزیتی سبک وزنی را نیز به خدمت گرفته است. این ترمزها که به طور خاص برای رانندگی در جاده ها طراحی شده اند، از دیسک های فولادی ( 370 در 32 میلی متر در جلو و 350 در 30 میلی متر در عقب) با کالیپرهای چهار پیستونه در عقب و جلو استفاده شده است. در جلوی این ترمزهای پرقدرت رینگ های جذاب آلیاژی 15 پره قرار دارد که مخصوص مدل های GT طراحی شده و در جلو 19 اینچ و در عقب 20 اینچ قطر دارد. کمپانی پیرلی به طور ویژه برای این چرخ ها تایرهای مخصوصی را طراحی کرده است. تایرهای « پی زیرو » که با تاکید بر قابلیت های جاده ای به طور استاندارد روی آن نصب شده و برای عملکرد بهتر تایرهای پی زیرو کورسا نیز در دسترس است.

 

مک لارن 570 GT در انگلستان 154000 پوند قیمت گذاری شده و اولین تولیدات آن در اواخر سال 2016 به مشتری تحویل داده میشود.


هشتگ ها:
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.