آخرین قیمت ها :

بررسی کیا اپتیما 2016

نویسنده: boogh بوق

کیا اپتیما


بررسی کیا اپتیما 2016

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 43

کیا اپتیما اگرچه پیش از این هم خوب بود ولی در طراحی جدید آن در مدل 2016  به مراتب بهتر شده است . مواردی نیز وجود دارد که می توانست بهتر باشد ، اما کیا در حفظ جایگاه اپتیما در بازار رقابتی خودروهای سدان سایز متوسط ، عملکرد بسیار خوبی داشته است .

رانندگی با اپتیما 2016

 در رانندگی با اپتیما 2016 در حالت اسپورت ، پاسخگویی سیستم انتقال  نیرو و سیستم هدایت تغییر می کند و فرمان سفت تر می شود  ، اما نه به اندازه ای که یک فعالیت بدنی سنگین محسوب شود . فراموش نکنیم نمی توان اپتیما را در رده ی خودروهای لوکس سدان مانند BMW قرار داد ، اما برای کلاس ماشین های غیرلوکس و غیر سرعتی اتومبیلی با عملکرد بسیار خوبی است . در حالت اسپورت ، سیستم انتقال قدرت مدت زمان بیشتری در دنده های سنگین باقی می ماند و این مساله امکان عکس العمل سریع تر را برای اتومبیل فراهم می کند .

در حالت نرمال ، سیستم انتقال قدرت خودرو به سرعت دنده معکوس می کشد ، زیرا این اتومبیل ، یک اتوموبیل 6 دنده است و برخلاف گیربکس های 8 یا 9 سرعته ، دنده معکوس خیلی سریع اتفاق می افتد . انتقال نیرو مانند خودروهای 8 یا 9 دنده سریع نیست و عکس العمل "غیرمکانیکی/ارتجاعی" منحصر به فرد ، که در دیگر خودروهای این کلاس یافت میشود را ندارد . فرمان نرم تر است و عکس العمل زیادی که نسبت به کوچکترین حرکت از خود نشان می دهد چندان خوشایند نیست ؛ تقریبا شبیه بازی های ویدئویی است که هر قدر هم خوب از فرمان استفاده کنید باز هم حرکات خودرو غیر قابل پیش بینی است .

موتور کیا اپتیما 2016 با یک توربوی کوچکتر و منحنی گشتاوری که گشتاور بیشتری را با سرعت های پایین تر تولید می کند ، بهینه شده است . کمپانی کیا اذعان دارد که اپتیما 2016 دارای بیشترین نیرو در شتاب ناگهانی در هنگام دور گرفتن خودرو است .

مدل جدید اپتیما از توربوی کوچکتری استفاده می کند که  پر سر و صداتر به نظر می رسد و محدوده توان گسترده تری دارد که این تغییر نسبتاً خوبی است .

  سواری در اپتیما 2016

کیا اپتیما 2016 سواری فوق العاده نرمی دارد . اپتیما به خوبی از پس تمام موج ها و ناهمواری های جاده ( البته به جز دست اندازهای بزرگ ) بر می آید . به گفته ی کیا ، شاسی خودرو بازبینی شده و ترکیبی از فولاد مقاوم و فوق مقاوم در آن بکار رفته است ؛ همچنین سیستم تعلیق خودرو و قطعات آن به منظور بهبود دینامیک شاسی تغییر کرده است که این تغییرات نتیجه بخش می باشد .

اپتیما ماشین تقریباً بی سروصدایی است . درهنگام رانندگی اندکی صدای باد می آید و صدای جاده هم خیلی کم در داخل اتاق ماشین به گوش می رسد . کیا می گوید تغییرات شاسی به منظور بهبود دینامیک خودرو ، در جهت کاهش سروصدا و لرزش اتاق نیز بوده است و میبینیم که تغییرات در این زمینه هم تاثیرگذار می باشد .

فضای داخلی اتاق

سرنشینان صندلی جلو خوشحال باشند چراکه حالا آن ها هم همان تنظیمات صندلی که راننده دارد از جمله تنظیم ارتفاع را دارند  ؛ بنابراین افرادی که قد کوتاهی هم دارند می توانند انتهای جاده را بهتر ببینند . در اپتیما  Lx ، صندلی سرنشینان هم قابلیت تنظیم ارتفاع دارد البته در مدل SXL ارتفاع محافظ گودی کمر صندلی سمت شاگرد مانند راننده قابل تنظیم نیست .

کیا می گوید که سیستم کنترل مرکزی ، مایل به سمت راننده است اما نه آنقدر که نتوان به راحتی از سمت شاگرد تنظیمات هوای داخل خودرو را انجام داد یا مسیریاب را دید . درواقع ، اگر کیا نگفته بود که کنترل به سمت راننده مایل است ، ممکن است اصلا متوجه آن نشوید .

در کل ، طراحی داخلی آن خوب است اما ضعف آن یک تصمیم در طراحی داخلی است . کیا داشبورد را با یک خط افقی که یک قطعه تزئینی روی آن قرار دارد طراحی کرده است . بالای این خط یک صفحه ی لمسی و زیر آن دکمه های کنترل قرار دارند . طراحی تقریباً مناسبی است به جز اینکه جلوی سرنشین یک سطح وسیع خالی داشبورد قرار میگیرد و به نظر چندان خوشایند نمی آید و طرح و نقش داشبورد هم کمکی به بهتر شدن این قضیه نمی کند . این مساله در حین رانندگی چندان اهمیتی ندارد اما جلوه خوبی هم برای سرنشین کنار راننده ندارد .

تنها نقطه ضعفی که می توان روی آن دست گذاشت بوق این خودرو است که طرح روی پلاستیک و قاب گرد آن توی ذوق می زند و آن قدر که از آن توقع داریم ، لوکس نیست .

فضای خوبی برای سرنشین صندلی جلو وجود دارد که به هیچ وجه احساس ناراحتی روی صندلی نمی کند . همچنین مجموعه ی خوبی از محفظه ها برای قرار دادن وسایل مثل شیشه  آب ، تلفن و دفترچه یادداشت وجود دارد .

فضای صندلی های پشت با دیگر اتومبیل های آن کلاس رقابت می کند . قرارگیری صندلی راننده دقیقاً به گونه ای است که  فضای مناسبی برای قراردادن پاها در صندلی عقب ایجاد می کند . کمی زانوها بالا می آیند اما درحدی نیست که در رانندگی طولانی مدت آزاردهنده باشد . قطعاً بدتر از سایر خودروهای سایز متوسطی که تاکنون پشت آنها نشسته اید ، نیست . حتی با وجود سانروف پاناروما در مدل SXL فضای بالاسری کافی هم وجود دارد .

مدل جدید اپتیما 2016     

کیا در مدل اپتیمای سال 2016 موتور جدیدی به آن اضافه کرده است که توان آن 178 اسب بخار است . موتور چهارسیلندری 1.6 لیتری توربو شارژ که دارای یک سیستم انتقال نیروی 7 دنده ه است .

 کیا اپتیما 2016 تعویض دنده کاملاً روانی دارد اما نه به آن سرعتی که فکر می کنید بطوریکه برخی این مدل را "تنبل" نیز توصیف می کنند .

اتاق مدل LX 1.6 T هم آرام به نظر می آید . روکش صندلی ها مقاوم و با کیفیت به نظر می رسد  با این وجود جلوه ی چندان قابل توجهی ندارد . البته خیلی هم بد نیست اما سرآمد این رده هم محسوب نمی شود . ظاهر کلی داخل اتومبیل ( از جمله دوخت و تقسیمات افقی داشبود ) در این تیپ هم وجود دارد و گرچه به اندازه ی مدل SXL شیک نیست ، با این وجود حرف هایی برای گفتن دارد .

مصرف سوخت LX 1.6 T در شهر ، بزرگراه ، و ترکیب شهر و بزرگراه به ترتیب 8/5 ، 6 و 7/5 لیتر در 100 کیلومتر است . به طور مقایسه ای ، این مقادیر برای مدل SXL  برابر است با 10/5 ، 7/5 و 9/5 لیتر در 100 کیلومتر است .

باتوجه به بهسازی های صورت گرفته و به خصوص مصرف سوخت این مدل ، در بین خریداران مقتصد ، آینده ی روشنی برای این خودرو پیش بینی می شود .

بازار اپتیما 2016

طراحی جدید اپتیما 2016 تلاش خوبی بود و این اتومبیل را در بخش بالای این کلاس قرار داد . برجسته ترین تغییرات ایجاد شده در این طرح عبارتند از تقویت شاسی و افزایش کیفیت داخل اتاق ؛  و علیرغم اینکه برخی از گزینه های طراحی داخلی آن چندان مورد توجه نیست و در نظر گرفتن موتور جدید آن ، مورد قابل توجهی در طرح جدید کیا یافت نمیشود که نشان دهنده عملکرد ضعیف آن باشد . این مساله در مورد خودرویی که تاکنون شروع و عملکرد خوبی داشته اهمیت پیدا می کند .

نظر کاربران

خودروهای کره ای واقعا طراحی بیرونی و داخل کابین چشم نوازی دارند و واقعا از جهت طراحی باید بهشون تبریک گفت و امکان نداره یک خودرو اپتیما حالا مدل قدیمی 2013 هم باشه ، از کنارتون رد بشه و ناخوداگاه جذب زیبایی ظاهریش نشین اما و اما و اما متاسفانه وقتی پشت یه خودرو کره ای میشینین خیلی راحت و سریع متوجه میشین که کیفیت قطعات و ادوات اون چیزی که فکر میکردین نیست ، یه جورایی حس پلاستیکهای بازیافتی رو میده مخصوصا تو خودروهای هیوندای نمیدونم منظورمو متوجه میشین یا خیر ، شروع به حرکت که میکنین عدم عایق بندی سر و صدا و نفوذ صدا به داخل کابین باز هم حالتونو یه خورده میگیره ، صدای های جانبی مثل جیر جیر سقف پانوراما و داشبورد هم تو عبور از ناهمواریها کم و بیش به گوش میرسه ، در زمینه موتور و گیربکس و بیشتر موتور هم بعد از چند وقت شاید اگه خیلی اهل مقایسه انواع خودروها باشین بعد از دو سه ماه متوجه میشین که این ماشین واقعا از نظر موتوری چنگی بدل نمیزنه یه جورایی موتور پر نویز و کم کیفیتیه (خودروهایی مثل اپتیما و سوناتا و النترا و سراتو و توسان و اسپورتیج و سانتافه نیو رو که تا حالا تجربه رانندگی باهاشون رو داشتم عرض میکنم ) کلا کره از نظر موتور بنظرم خیلی ضعیف کارکرده حالا درسته که خیلی از موتورهاش تو ایران شاید نیاد ولی همینایی هم که اومده گل موتورهای تولیدیش هست مثلا شما از عدم تنوع موتوری واقعا زجر میبرین : اپتیما ، سوناتا ، اسپورتیج ، توسان ، سانتافه نیو ، همه و همه از یه نوع موتور بهره میبره یه جورایی مثل ایران خودمون که یه موتور 405 داریم رو همه اتاق ماشینا میزاریم و واقعا هم تکنولوژی موتور خوب به این راحتیا بدست نمیاد ، باور کنین من هدفم جانبداری از یه ماشین یا برند نیست و اینایی که گفتم نتیجه چندین سال داشتن انواع خودروهای خارجی و کره ای بوده و همیشه آرزو میکنم که ای کاش و ای کاش کیفیت ادوات و موتور خودروهای ژاپنی رو خودروهای زیبای کره ای داشتن که دیگه هم چیز جفت و جور بود


هشتگ ها:
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.