آخرین قیمت ها :

بررسی فنی لکسوس350 ES مدل 2016

نویسنده: boogh بوق

لکسوس350 ES مدل 2016


بررسی فنی لکسوس350 ES مدل 2016

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 163

اگر قصد خرید یک سدان لاکچری ارزان قیمت را داشته باشید با لیستی بلند از خودروهایی با ابعاد جمع و جور تا بزرگ روبرو خواهید شد.اگر قصد خرید یک سدان لاکچری ارزان قیمت را داشته باشید با لیستی بلند از خودروهایی با ابعاد جمع و جور تا بزرگ روبرو خواهید شد.لکسوس ES یک خودروی عملکردبالا نیست، بنابراین اگر قصد خرید یک سدان اسپرت و کمی لوکس را دارید این محصول لکسوس مناسب شما نخواهد بود.در عوض شما با یک سدان خوش ساخت و جادار با راحتی بسیار مطلوب روبرو هستید.لکسوس  ES 350 سال 2016 همچنان حرف های زیادی در بخش خودروهای لاکچری ارزان قیمت خواهد داشت.

لکسوس تغییرات زیادی در مدل 2016 این خودرو انجام نداده و تنها موارد تغییریافته را می توان در طراحی جلو و چراغ های جلو LED دوگانه مشاهده کرد اما جذابیت های ES 350 به عنوان یک سدان سایز متوسط لاکچری همچنان باقی مانده اند.

موتور استاندارد V6 آنچنان غرنده نیست و در تمامی سرعت ها صدا یا عملکرد آزاردهنده ای را از خود نشان نمی دهد.کیفیت سواری خودرو کاملاً مطلوب بوده و اگرچه هیچ ویژگی اسپرت خاصی در ES بکار نرفته اما سیستم فرمان آن دقیق عمل کرده و این سدان نسبتاً بزرگ در پیچ ها عملکرد بسیار خوبی دارد.

درون اتاق Lexus ES 350 فضایی آرام و بی سر و صدا به همراه سطح بالایی از راحتی انتظار راننده و سرنشینان را می کشد.فضای بسیار مناسبی در قسمت جلو و عقب وجود داشته و متریال استفاده شده در بخش های مختلف خودرو سطح بالا هستند.تنها مورد ناراحت کننده در این قسمت کنترلر Remote Touch(همراه با سیستم ناوبری اختیاری) می باشد که عملکرد روانی نداشته و در هنگام رانندگی هم حواس راننده را پرت می کند.اگر به دنبال خرید یک خودرو در این کلاس هستید یکی از بهترین گزینه ها Hyundai Genesis می باشد که در حد سدان های برندهای معتبر آلمانی سطح بالایی از لوکس بودن را ارائه می کند.یکی دیگر از گزینه های عالی Acura TLX می باشد که هر دو مورد ذکر شده از سیستم چهارچرخ متحرک نیز بصورت اختیاری بهره می برند.اگر به دنبال یک خودروی اسپرت تر هستید، Nissan Maxima سال 2016 نیز ارزش نگاه کردن دارد.

اگر به دنبال خودرویی کلاسیک تر هستید XTS کادیلاک می تواند جزو گزینه ها شما باشد. این خودرو از هر نظر در راحتی باES 350  برابری کرده و از سیستم چهارچرخ متحرک نیز بهره می برد.اما در مجموع Lexus ES 350 به عنوان یک سدان لاکچری ارزان قیمت عملکرد بسیار خوبی دارد.برای خریدارانی که به دنبال یک وسیله نقلیه راحت و لاکچری هستند، این خودروی لکسوس یک نقطه شروع عالی است.

استایل بدنه، مدل های مختلف و آپشن ها

لکسوس ES 350 سال 2016 یک سدان لاکچری سایز متوسط است که ظرفیت پنج سرنشین را دارد.تجهیزات استاندارد شامل رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سه حالت تنظیم رانندگی، چراغ های جلو LED(تنظیمات فقط نور پایین)، چراغ های دی لایت و مه شکن، یک سان روف، استارت و قفل بدون سوییچ، آینه های گرمکن دار، کروز کنترل، سیستم کنترل ویژگی های اقلیم دو ناحیه ای، صندلی های برقی جلو با حرکت در 8 جهت(پشتی در دو جهت)، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت، روکش براق سوراخ دار، آینه وسط با کاهش نور خودکار، دوربین دنده عقب و سیستم مخابراتی Safety Connect برای شرایط اظطراری می شود.

همچنین رابط Display Audio شامل یک نمایشگر لمسی 7 اینچی و دسته کنترل چندمنظوره، بلوتوث برای تماس و پخش صوتی، Siri Eyes Free(کنترل صوتی با کمک آیفون)، سیستم صوتی با 8 بلندگو و پخش سی دی، رادیوی ماهواره ای و اچ دی، جک AUX و رابط اتصال iPod/USB نیز بصورت استاندارد در این خودرو وجود دارد.

یک اتاق لاکچری همراه با امکانات رفاهی مناسب یکی از مشخصه های خودروهای لکسوس می باشد که ES 350 سال 2016 نیز از این قاعده مستثنی نیست.همچنین چند آپشن و پکیج اختیاری نیز وجود دارد که به محل زندگی شما بستگی دارند.

پکیج Navigation شامل یک نمایشگر بزرگتر 8 اینچی، رابط کنترل مشابه ماوس Remote Touch، سیستم ناوبری، کنترل های صوتی، بلوتوث بهبودیافته، قابلیت خواندن متن نوشته شده و Enform برای ارتباط بهتر با اپلیکیشن ها و سرویس های حفاظتی(شامل Lexus Enform Remote که به شما امکان کنترل برخی ویژگی ها با استفاده از گوشی هوشمند را می دهد) می شود.همچنین سیستم صوتی حرفه ای Mark Levinson مجهز به 15 بلندگو نیز می تواند به این پکیج اضافه شود.

پکیج ایمنی ،  کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم هشدار برخورد از جلو(سیستم پیشگیری از برخورد لکسوس)، سیستم هشدار انحراف مسیر با سیستم کمکی فرمان دهی و کنترل خودکار نوربالا را به خودرو اضافه می کند.پکیج Premium مموری تنظیمات راننده، فرمان تلسکوپی برقی با قابلیت حرکت و چوبکاری درون اتاق را ارائه می کند.در پکیج Luxury امکانات پکیج قبلی به علاوه سنسورهای پارک، صندلی های جلو گرمکن و تهویه دار، روکش چرمی و پرده آفتاب گیر برقی پنجره عقب ارائه می شود.

پکیج Ultra Luxury تجهیزات پکیج های Premium و Luxury را به اضافه برف پاک کن های اتوماتیک، درب صندوق عقب برقی، سان روف پانورامیک، پرده آفتاب گیر دستی شیشه های عقب، نورپردازی داخلی، فرمان گرمکن دار، افزایش برقی حجم بالشتک صندلی راننده و مموری تنظیمات صندلی سرنشینان ارائه می کند.براساس نوع پکیجی که انتخاب کنید می توانید برخی از آپشن ها را بصورت مجزا نیز خریداری کنید.

لیست آپشن های مجزا شامل رینگ های 18 اینچی، چراغ های جلو LED دوگانه ارتقا یافته، سیستم تشخیص دید کور و برخورد از پشت در تقاطع، سنسورهای پارک عقب و جلو و بسیاری از امکانات پکیج Ultra Luxury می شود.

سیستم انتقال نیرو و عملکرد آن

لکسوس ES 350 سال 2016 از یک موتور V6 با حجم 3.5 لیتر بهره می برد که توان تولید 268 اسب بخار نیرو و 336 نیوتن بر متر مربع گشتاور را دارد.سیستم حرکت دیفرانسیل جلو و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک بصورت استاندارد در این خودرو ارائه می شود.براساس تخمین EPA مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر(11.2 لیتر شهری و 7.6 لیتر جاده) می باشد.در تست شتاب گیری ES 350 موفق شد ظرف 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای این کلاس، متوسط ارزیابی می شود.

ایمنی

تمام مدل های لکسوس ES 350 سال 2016 بصورت استاندارد با ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، ایربگ های جنبی جلو و عقب و ایربگ های پرده ای در دو طرف و ایربگ زانو در جلو عرضه می شوند.همچنین یک دوربین دنده عقب و رابط Lexus Safety Connect(شامل امکاناتی نظیر اطلاع رسانی خودکار تصادف، مکان یابی خودروی سرقت رفته و دکمه درخواست کمک اضطراری) در این خودرو وجود دارد.پکیج ایمنی لکسوس  شامل سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار انحراف از مسیر(به همراه سیستم کمکی فرمان دهی برای باقی ماندن در لاین)، کروز کنترل تطبیقی و کنترل خودکار نوربالا می شود.

سیستم پیشگیری از برخورد یک سیستم هشداردهنده برخورد از جلوی ساده می باشد اما این قابلیت را دارد تا در مواقع لازم با عمل ترمزگیری از وقوع برخورد جلوگیری کند. همچنین در مدل 2016 این سیستم توانایی تشخیص عابرین پیاده را نیز دارد.

سایر امکانات اختیاری شامل سنسورهای پارک جلو و عقب و یک سیستم تشخیص دید کور به همراه سیستم هشداردهنده برخورد از عقب در تقاطع ها می شود.در تست ترمزگیری، ES توانست با طی مسافت 37.8 متری از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به توقف کامل برسد که برای این کلاس متوسط محسوب می شود.

در تست تصادف دولتی، ES 350 موفق به کسب امتیاز کامل پنج ستاره در عملکرد کلی شد. این امتیاز به علت امتیاز پنج ستاره در حفاظت در برابر برخوردهای جلو و برخوردهای از پهلو به خودرو اختصاص داده شد.در تست موسسه بیمه و امنیت بزرگراه، ES 350 موفق شد بالاترین امتیاز "خوب" را در فرورفتگی متوسط از جلو، برخورد از پهلو و استحکام سقف بدست آورد.طراحی صندلی و تکیه گاه سر در این خودرو همچنین امتیاز خوب را برای محافظت در برابر برخوردهای صورت گرفته از عقب بدست آورد.

 

طراحی داخلی و ویژگی های خاص

ES 350 سال 2016 از یک اتاق مدرن و شیک بهره می برد.ساعت آنالوگ در قسمت مرکزی داشبورد یک تضاد جالب و شیک را در کنار تجهیزات مدرن دیگر قسمت ها ایجاد کرده است.در سال 2016 لکسوس رنگ آمیزی و متریال های بیشتری را در بخش داخلی در اختیار کاربر قرار می دهد که شامل یک چوبکاری بامبوی مات و روکش چرمی به رنگ کتان می شود که ظاهر این بخش را هر چه زیباتر می کند.

البته کیفیت متریال استفاده شده به این بستگی دارد که شما یک روکش چرمی اختیاری خریداری کنید و یا به همان حالت پیش فرض خودرو قناعت کنید. اما در هر دو صورت کیفیت ساخت عالی محسوب می شود.کلید های سیستم تهویه به آسانی قابل استفاده هستند اما سیستم صوتی خودرو به علت تنوع قابلیت ها کمی پیچیده شده است.چه از نمایشگر لمسی/دسته کنترلر چندمنظوره Display Audio استفاده کنید و چه از سیستم ارتقا یافته Lexus Remote Touch که در پکیج Navigation وجود دارد، این موضوع صادق است.

 

اما سیستم ارتقا یافته از یک کنترلر ماوس مانند بهره می برد که می توانید با آن نشانگر را بر روی نمایشگر بزرگی که در مرکز داشبورد قرار می گیرد، کنترل کنید.همچنین تعامل با رابط کاربری این بخش به استفاده از یک ماوس کامپیوتر شباهت زیاید دارد، حساسیت بسیار زیاد کنترلر باعث می شود تا در هنگام رانندگی حواستان پرت شود.در مدل 2016، لکسوس دکمه های Enter جداگانه ای را در هر سمت ماوس(کنترلر) قرار داده تا کار با آن ساده تر شود، اما ما هنوز این ویژگی را تست نکردیم.

اگر ویژگی های تکنولوژیکی برایتان اهمیت دارد، به شما توصیه می کنیم قبل از خرید خودرو، با Remote Touch آن حتماً کار کنید.متاسفانه در سال 2016 نیز لکسوس از این کنترلر ماوس مانند استفاده کرده، هر چند امسال دکمه های Enter را در اطراف آن می بینیم.فضای خودرو در تمام بخش ها عالی است و یک سرنشین 1.8 متری به راحتی می تواند بر روی صندلی قرار بگیرد.فضای موجود برای پا در صندلی های عقب خیلی عالی می باشد اما در ES 350 هایی که از سان روف پانورامیک اختیاری بهره می برند، سر افرادی که قد بلندی دارند ممکن است با سقف تماس داشته باشد.

حجم موجود در صندوق عقب 430 لیتر می باشد که برای این کلاس متوسط است.صندلی ای عقب قابلیت خم شدن ندارند، اما در این بخش امکان دسترسی به صندوق عقب دیده می شود.فضای پا در صندلی های عقب واقعا سخاوتمندانه بوده اما این فضا برای سر افراد چندان عالی نبوده و صندلی های نیز قابلیت تاشدن ندارند.

تجربه رانندگی

Lexus ES 350 سال 2016 تجربه رانندگی رضایت بخشی را به لطف موتور V6 روان و کارآمدش ارائه می کند.در سرعت های بالا به غیر از صدای باد، جاده و یا صدای خفیف موتور، سر و صدای خاصی را در اتاق نمی شنوید که فوق العاده است.

 

اما راحتی ایده آل را بر روی جاده های نه چندان با کیفیت انتظار نداشته باشید چرا که ES 350 ترکیبی متعادل از راحتی و دقت در هندلینگ را ارائه می کند.در پیچ ها، عملکرد سیستم فرمان برای سدانی با این ابعاد، بسیار خوب ارزیابی می شود.

فرمان خودرو در حالت "Normal" کمی احساس سبکی به شما می دهد و بسیاری از رانندگان ترجیح می دهند از حالت اسپرت استفاده کنند که تلاش لازم برای فرمان دهی را افزایش می دهد.

بوق


هشتگ ها: # لکسوس
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.