آخرین قیمت ها :

بررسی آلفارومئو 4C

نویسنده: boogh بوق

آلفارومئو 4C


بررسی آلفارومئو 4C

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 33

اگر یک چهارسیلندر اسپرت برای پیست می‌خواهید، آلفا 4C تنها گزینه شما در ایران است. با اجرایی‌شدن قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس در سال 2013، که همه مدل‌های وارداتی 2014 را تحت تاثیر قرار داد، تنها دو خودرو از خلا موجود در این قانون، بیشترین سود را بردند که یکی ب‌ام‌و i8 بود و دیگری نیز آلفا 4C. این کوپه ایتالیایی دو نفره تنها در سال 2015 و به تعداد انگشت‌شماری به ایران آمد. 4C نه تنها در بازار ایران بلکه در بازار جهانی نیز محصول گران‌قیمتی است چراکه تمام توجه مهندسان آلفارومئو در ساخت 4C، اول برای کاهش وزن و دوم برای حس اسپرت‌بودنش صرف شده. لذا در این خودرو نباید انتظار هرگونه آپشنی را داشت و جالب‌تر اینکه امکانات ساده‌ای مانند تهویه اتومات، صندلی برقی و دوربین عقب را حتی به‌صورت سفارشی نیز نمی‌توان در 4C داشت. برخی 4Cهای وارداتی از نسخه تولید محدود «لانچ ادیشن» بودند که در چندین ویژگی ظاهری با سایر 4Cهای بازار ایران متفاوند از جمله در: چراغ‌ هفت لنزی جلو (معروف به چشم عنکبوتی)، کالیپرهای قرمز، رینگ‌های مشکی، قاب کربنی آینه‌ها، ورودی هوای گلگیر جلو، پلاک با شماره اختصاصی حک‌شده در کنسول.

مشاهده : آگهی های خرید و فروش آلفا رومئو در سایت بوق

 

مشخصات فنی آلفارومئو 4C
نام خودرو آلفارومئو 4C
کشور سازنده ایتالیا
سال (طراحی) 2014
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1742 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل عقب
حداکثر قدرت 240 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر در 2100 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته خودکار دو کلاچه
شتاب 0 تا 100 4.5 ثانیه
حداکثر سرعت 258 کیلومتر در ساعت
وزن 850 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 3989 طول – 1864 عرض – 1183 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2380 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 40 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 6
میزان تولید CO2 157 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت  
امکانات آلفارومئو 4C
ترمز و پایداری ABS – EBD – سیستم الکترونیکی دینامیک خودرو VDC – سیستم تعدیل و کنترل لغزش ASR – سیستم کنترل سرعت موتور MSR – سیستم افزارش قدرت ترمز BA – سیستم واکنش سریع ترمز RAB – سیستم کنترل در سربالایی HSA
کیسه هوا دو کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو
دیگر تجهیزات سنسور پارک عقب – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – کنترل مطلوب خودرو در چهار حالت – سیلندر یکپارچه فولادی

آپشن ها و امکانات

همان‌طور که اشاره شد مهندسان شرکت آلفارومئو به جهت سبک سازی این خودرو بسیاری از آپشن‌های رفاهی مرسوم را از کابین آن حذف کرده‌اند و ما در ادامه به مهم‌ترین سیستم‌ها و تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو اشاره خواهیم کرد:

کروز کنترل به صورت سفارشی، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل کشش و پایداری، چهار حالت رانندگی، سیستم تعلیق اسپرت، کنترل دور موتورMSR ، لانچ کنترل، سنسور پارک عقب به صورت سفارشی، سنسور فشار باد تایر، توزیع نیرو ترمز ای بی دی، ترمز ضد قفل ای بی اس، ترمز کمکی، کالیپر ترمزها از نوع برمبو، دیلایت، فرمان برقی چهار حالته حساس به سرعت با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، پدال شیفتر، سیستم صوتی با چهار اسپیکر و هندزفری، بلوتوث، پورت USB، صفحه کیلومترشمار دیجیتالی با نمایشگر شتاب جانبی، پنج عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و ایربگ پرده‌ای، ورود بدون کلید، سیستم تهویه دستی، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات چهار حالته دستی، روکش صندلی پارچه‌ای یا چرمی، خروجی برق ۱۲ ولت، پدال‌های آلومینیومی، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن.

مشخصات فنی آلفارومئو 4C

این محصول اسپرت ایتالیایی نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به حجم ۱.۷۵ لیتر دریافت می‌کند. حداکثر قدرت این موتور برابر با ۲۴۰ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن به رقم ۳۵۰ نیوتن متر می‌رسد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۱۱۱۸ کیلوگرمی برابر با ۴.۱ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن  در محدوده ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سیر خواهد کرد. میانگین مصرف سوخت این سوپرکوپه ایتالیایی هم معادل ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. ناگفته نماند که یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه نیروی دریافتی از موتور را به سوی محور عقب ارسال خواهد کرد.

 مزایا و معایب آلفا رومئو

در بحث نقاط قوت این خودروی ایتالیایی می‌توان به فرمان پذیری دقیق، شتاب و عملکرد مناسب، مصرف سوخت متعادل و طراحی ظاهری جذاب اشاره کرد. از سوی دیگر مواردی همچون سواری اسپرت و خشک که البته مطابق با ذات این خودرو بوده، کمبود تجهیزات رفاهی، واردات بسیار محدود و خدمات پس از فروش محدودتر را می‌توان به عنوان نقاط ضعف آلفارومئو 4C در نظر گرفت.

خرید و فروش

همان طور که اشاره شد آلفارومئو4C  به صورت بسیار محدود روانه بازار کشورمان شد. از طرف دیگر به عللی نظیر کمبود امکانات رفاهی و سطح کیفی نامناسب کابین و مواردی همچون کوچک بودن فضای داخلی، نتوانست نیاز مشتریان ایرانی را به میزان مناسبی برآورده سازد. بنابراین وضعیت فروش آن چندان پر رونق بوده و دارندگان این محصول جهت فروش اتومبیل خود قطعا نیاز به وقت و زمان طولانی جهت پیدا کردن مشتری مناسب دارند. بنابراین باید گفت که خرید و فروش آلفارومئو 4C در ایران بسیار خاص و در اصطلاح به صورت تک‌فروشی خواهد بود.


هشتگ ها: # آلفارومئو
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.