آخرین قیمت ها :

خودروهای پرنده به بازار می آیند

نویسنده: boogh بوق

خودروهای پرنده به بازار می آیند


خودروهای پرنده به بازار می آیند

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 150

خودروهای پرنده به بازار می آیند : وقتی مرز زمین و آسمان درهم می شکند ! Juraj vaculik نه یک مهندس است و نه یک هوانورد اما مدعی است که اولین خودرو پرنده تولید انبوه دنیا را خواهد ساخت .

این خودرو پرنده با الهام از ده ها خودرو پرنده فیلم های سینمایی علمی –تخیلی و انیمیشن ها متولد شده با این تفاوت که واقعا می تواند روی زمین و بر فراز آسمان ها به حرکت در بیاید.خودرو پرنده مورد بحث ،چیزی نیست جز Aeromobil وJuraj Vaculik هم کسی نیست جز خالق آن .

خودروهای پرنده به بازار می آیند

به گفته Juraj، آزادی سفر ایده اولیه شکل گیری Aeromobil بوده است .او اذعان دارد که این تفکر ،در همه انسان ها ریشه دارد و می گوید :"من در کشوری زندگی کردم که در گذشته کمونیست بود و به آن سوی رودخانه دانوب در اتریش می نگریستم و زندگی را در آن سوی مرزها تجسم میکردم .

بر اساس تجربیات شخصی من در طول سال های اخیر که دیده ام چگونه یک گروه کوچک اما توانمند می توانند همه چیز را دگرگون کنند،گروه کوچک Aero Mobil هم آمده اند تا انقلابی را در صنعت خودرو هوایی ایجاد کنند ."

Juraj یکی از افراد کلیدی در جنبش Velvet Revolution بود و در جوانی ، در رشته تئاتر تحصیل کرده بود.اما حالا در مسیری کاملا متفاوت از آنچه که تا به اینجا پیموده است ،زمین و آسمان را در هم می آمیزد .

به گفته وی ، زیر ساخت های حمل و نقل در سراسر دنیا در حال عوض شدن است و او می خواهد نقطه تلافی بین زمین و آسمان را بیابد.وی در این باره می گوید :"زمانی که تلفن های همراه وارد بازار شدند را به یاد دارید ؟بسیاری بر این عقیده بودند که آنها وسایلی نمایشی هستند و هرگز فراگیر نخواهند شد اما ببینید حالا چه اتفاقی افتاده است.خودروهای پرنده هم از چنین پتانسیلی برخوردار هستند ."

اسلوواکی  مهد Aermobil است

اسلوواکی که مهد Aermobil است ، با سیلیکون ولی در ایالت متحده قابل مقایسه نیست اما آمار تولید خودرو نسبت به وسعت این کشور ،در رتبه اول دنیا قرار دارد که البته همه آنها صادر می شوند.

گروه خودرو سازی پژوسیتروئن  ،هم چنین فولکس واگن تاسیسات بزرگی را برای تولید خودروهای مختلف در این کشور دارند و به زودی ،جگوار –لندروور نیز با ساخت کارخانه یک بیلیون پوندی در اسلوواکی ،به رونق هرچه بیشتر این کشور کمک خواهد کرد.بنابراین ،اسلوواکی شاید سیلیکون ولی نباشد اما دانش تولید خودرو در بالا را داراست

شرکت Aeromobil در اسل 2010 تاسیس و اولین پرتو تایپ آن نام V2.5 توانست با موفقیت به پرواز دربیاید اما در مسافت طولانی بلکه در مسافت کوتاه .10 ماه بعد ،نسخه V3.0 معرفی شد که حاصل تلاش بی وقفه تیم 12 نفره ای از متخصصین این کمپانی بود.

این نسخه توانست در بخش های مختلفی ،اختراعات متعددی را به ثبت برساند که مشابه آن را فقط می توان در کمپانی هایی نظیر ناسا و بوئینگ مشاهده کرد.Juraj  در این مورد می گوید :"ما نسخه v3.0 را در وین رو نمایی کردیم که لحظه ای مملو از احساسات و انگیزش برای من بود.علی رغم بازخورد بی نظیر بازدیدکنندگان،باز هم افرادی پیدا می شوند که معتقد بودند ساخت یک خودرو پرنده توسط یک تیم کوچک اهل اسلوواکی نمی تواند حاصل مطلوبی داشته باشد!"

ارزش این صنعت در آینده

در این جا بود که Juraj به دنبال سرمایه گذاران بیش تری رفت تا بتواند بودجه بیشتری به کمپانی تزریق کند و پس از این اقدام موفقیت آمیز بود که نسخه V4.0 متولد شد.یکی از این سرمایه گذاران ،آنتونی شریف نام دارد که سرمایه گذاری های متعددی را در مک لارن و فیات انجام داده .

یکی از افراد کلیدی پشت پرده SLRبوده .به گفته Juraj وقتی که آنتونی برای بازدید Aeromobil آمد، در حدود 20 دقیقه تمام به تمامی جزئیات آن می نگریست و پس از ابراز علاقه به این پروژه ،با سرمایه گذاری  در آن موافقت کرد تا راه برای تولید انبوه اش هموار شد .

برخی از همکاران این پروژه می گویند اگر تا به حال خودرو پرنده ای ساخته نشده به این دلیل بوده که امکانات و تخصص ساخت آن وجود نداشته اما حالا این امکان وجود دارد و رویا می تواند به واقعیت تبدیل شود.هرچند تلفیق 2 صنعت خودروسازی و هوانوردی که از پیچیده ترین وسایل نقلیه در دنیا هستند، کار ساده ای نیست.

وجود نرم افزارهایی پیشرفته

وجود نرم افزارهایی پیشرفته و شبیه سازهای کامپیوتری ، به معنای این است که حالا امکانات برای ساخت یک وسیله نقلیه پیچیده زمینی و هوایی میسر است و همه چیز را پیش از آزمون عملی ، می توان در دنیای مجازی شبیه سازی کرد.نسخه V3.0 بیش از 50 ساعت پرواز را با موفقیعت و بدون مشکل پشت سر گذاشت و حالا نسخه V4.0 انتظارات را بیش از پیش از یک خودرو پرنده بالا می برد.

مرحله بعدی برای Aeromobil ،ساخت پروتوتایپ نهایی آن است.هم چون یک هواپیما به لطف استفاده از متریال های سبک وزن،بیشینه وزن V4.0  به هنگام برخاستن 960 کیلوگرم (720 کیلوگرم بدون سوخت و سرنشین ) است.

Â

به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن ، وزن به حداقل کاهش یافته .فرم بدنه ،حد متعادلی از یک هواپیمای شخصی و یک خودرو را در ذهن تداعی می کند اما فیبر کربن به کار رفته در آن ، به قدری است که حتی از سوپر اسپرت هم بیشتر است .

شاسی

شاسی آن از نظر ساختاری مشابه به مونو کیج مک لارن با لوله فیبر کربنی و نقطه جذب ضربه تصادف آلومینیومی در جلو است.2 ورودی هوا در پشت درب ، جریان هوا را به سوی نیرو محرکه ارسال می کند.نیروی محرکه درست در پشت کابین قراردارد و اتصالات بال ها نیز به این بخش متصل هستند .

این اتصالات به لطف استفاده از متریالی که در علم هوا فضا کاربرد دارد، می تواند تا 6 برابر ایمنی تعریف شده و استاندارد ،مقاومت کند.خود بال ها نیز از فیبر کربن ساخته شده اند و در عرض 3 دقیقه به V4.0 این امکان را می دهند که از خودرو به یک هواپیما تبدیل شود.

این خودرو پرنده از نمای عقب و چراغ های باریک عمودی در کنار اتصالات چرخ های عقب به بدنه  ، این ادعا را ثابت می کند.V4.0 به هنگام حرکت روی زمین ،به سپر عقب هم احتیاج  دارد که در زمان پرواز، این سپر جمع می شود تا آیرودینامیک را خدشه دار نکند.

آئروموبیل V4.0 نزدیک به 6 متر طول دارد

آئروموبیل V4.0 نزدیک به 6 متر طول دارد که برای یک کنترل معقول مناسب به نظر می رسد زیرا تقریبا هم اندازه یک هواپیمایی شخصی تک نفره است.برای پرواز با V4.0 نیازمند گواهینامه PPL هستید البته رانندگی با آن دشوار تر به نظر می رسد زیرا پارک با یک خودرو 6 متری و تناسباتی متفاوت از یک خودرو ،بی شک آسان نخواهد بود.

یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربو شارژر ،به عنوان ژنراتور برای نیرو بخشیدن به 2 موتور الکتریکی عمل می کند که می توانند 110 اسب بخار نیرو را به چرخ های جلو انتقال دهند.در حالت پرواز ،قدرت خروجی به 300 اسب بخار افزایش می یابد ،توربینی را به گردش در می آورد و می تواند مسافت 750 کیلومتر را با 75 درصد سرعت بپیماید.با نشستن درون کابین ،حس میکنید سوار بر یک سوپر اسپرت شده اید !

صندلی های ثابت و کابین خلوت

شیشه های باریک و کوتاه ، صندلی های ثابت و کابین خلوت ،این حس را منتقل میکنند.آئروموبیل V4.01،2 میلیون دلار قیمت گذاری شده است و در لیست خریدران آن میتوان افراد مشهوری هم چون هریستون فورد و برخی از خوانندگان مشهور را مشاهده کرد.

Juraj در پاسخ به این سال که چرا حالا آئروموبیل را عرضه میکند ،پاسخ می دهد:به این دلیل که ما به چنین فناوری ای نیازمندیم.باید سفرهایی با مسافت های متوسط  که به کوتاه ترین زمان ممکن برسند و سریع تر شوند .

بانک جهانی پیش بینی می کند این صنعت در طول دهه آینده ، بیش از 8 ترلیون ارزش پیدا میکند و چین و آفریقا ، بزرگترین بازارهای آن خواهند بود.در این میان ،آئروموبیل است که به عنوان اولین و کامل ترین خودرو پرنده دنیا تاریخ ساز میشود."

وبلاگ بوق

 


هشتگ ها:
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.