آخرین قیمت ها :

آشنایی با لاستیک میشلن طرح CrossClimate

نویسنده: boogh بوق

آشنایی با لاستیک میشلن طرح CrossClimate


آشنایی با لاستیک میشلن طرح CrossClimate

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 186

 آشنایی با لاستیک میشلن طرح CrossClimate : در سال 2015 گروه لاستیک سازی میشلن لاستیک جدیدی با طرح CrossClimate را به بازار عرضه نموده است ,که براساس اظهارات مسئولین میشلن این لاستیک, اولین لاستیک تابستانه ای می باشد که قابلیت عملکردی بالا در شرایط زمستانی را دارد.

 آشنایی با لاستیک میشلن طرح CrossClimate

در حال حاضر لاستیکهای چهار فصل موجود تقریبا دارای عملکرد ترکیبی از لاستیکهای تابستانه و زمستانه می باشد بطوریکه اینگونه از لاستیکها دارای 85 درصد کارایی لاستیکهای تابستانه در زمینهای خشک و مزطوب را دارند و همچنین دارای 85 درصد کارایی لاستیکهای زمستانه در شرایط زمستانی را دارند که البته اینگونه از لاستیکها در شرایط زمستانی شدید مانند لاستیک زمستانه و یا در سرعتهای بالا مانند لاستیکهای تابستانه نیز کارایی مناسب را ندارند.

با توجه به آزمایشات صورت گرفته توسط کمپانی TUV , مشخص شد که این لاستیک جدید میشلن (CrossClimate) دارای 99 درصد کارایی لاستیکهای تابستانه در زمینهای خشک و مرطوب و 100 درصد کارایی لاستیک های زمستانه در شرایط زمستانی را دارد.

مقایسه این لاستیک جدید با چند لاستیک نمونه

بمنظور مقایسه عملکرد این لاستیک در شرایط مختلف, این لاستیک جدید با سه لاستیک تابستانه و زمستانه و چهار فصل مورد مقایسه قرار گرفته است. لاستیکهای بکار گرفته شده در این آزمایش شامل Michelin Energy Saver+ (تابستانه), Michelin Alpin A5  (زمستانه)  و Goodyear Vector 4Seasons (چهارفصل) می باشد. در این آزمایش معیارهایی نظیر قابلیت ترمزگیری, قابلیت فرمانپذیری در زمینهای مرطوب و قابلیت چنگ زنی در زمینهای برفی مورد مقایسه قرار گرفته است. نتایج این ارزیابی به صورت زیر می باشد:

  • برای رانندگی در زمینهای معمولی (خشک) رفتار این لاستیک بسیار شبیه لاستیک تابستانه و بسیار قوی تر از لاستیکهای زمستانه و چهارفصل مشاهده شد. (لاستیکهای تابستانه در مقایسه با لاستیکهای چهارفصل در زمینهای معمولی و مخصوصا سرعت بالا دارای عملکرد بهتری می باشند.)
  • در زمان رانندگی در زمینهای مرطوب نتایج مشاهده شده نشان می دهد که این لاستیک تقریبا عملکرد مشابه ای با لاستیک تابستانه مورد نظر داشته و بسیار بهتر از لاستیک چهار فصل و زمستانه عمل کرده است.
  • در زمینهای برفی نیز این لاستیک فقط در جادههای سربالای کمی در مقایسه با لاستیک زمستانه ضعیف تر عمل نموده است و در تمام موارد دیگر عملکرد مشابه ای با لاستیک زمستانه مورد مقایسه داشته است.

نمودار دایره ای زیر نتایج مقایسه عملکردی این لاستیک جدید میشلن با سه لاستیک انتخابی را نشان می دهد. (خطوط زرد عملکرد لاستیک میشلن CrossClimate, خطوط نارنجی عملکرد لاستیک چهار فصل انتخابی, خطوط آبی عملکرد لاستیک زمستانه انتخابی و نقاط قرمز عملکرد لاستیک تابستانه انتخابی را نشان می دهد.)

 

بطور خلاصه می توان گفت که این لاستیک جدید واقعا یک لاستیک با خصوصیات منحصر به فرد می باشد. اگرچه ممکن است این لاستیک در قابلیت فرمانپذیری در زمینهای برفی و یخی مانند لاستیک زمستانه عمل نکند اما این اختلاف خیلی چشمگیر نمی باشد.

این لاستیک جدید دارای مشخصات سایشی و نویز مشابه ای با لاستیک های تابستانه می باشد و دارای امنیت کافی و قابلیت چنگ زنی خوب  وفرمانپذیری مناسب در زمینهای خشک, مرطوب و برفی می باشد. بطور کلی اینکه اگر دنبال یک لاستیک مناسب برای تمام فصول می باشید که حتی در شرایط برف شدید نیز عملکرد مناسبی باشد این لاستیک CrossClimate یک انتخاب عالی می باشد.

 

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo

 


هشتگ ها: # لاستیک
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.