آخرین قیمت ها :

کدام یک از کشورهای جهان خودروی بهتری تولید می‌کند؟

نویسنده: boogh بوق

کدام یک از کشورهای جهان خودروی بهتری تولید می‌کند؟


کدام یک از کشورهای جهان خودروی بهتری تولید می‌کند؟

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 238

در دنیای امروزی برندهای مختلفی از کشورهای مختلف دنیا در حال تولید هستند که هر کدام ویژگی‌ها، نقاط ضعف و نقاط قوت خود را دارند که با توجه به ویژگی‌های اقلیمی کشور تولید کننده، نیاز بازار، نوع طبیعت و جاده‌های آن کشور، بازار هدف آن خودرو، حتی ویژگی‌های فیزیکی افراد کشور تولید کننده خودرو و المان‌های دیگری که وجود دارند خودرو‌های مختلفی در کلاس‌های مختلف تولید می‌شود. اما بسیاری از این المان‌ها در خودروهای ساخت یک کمپانی یا یک کشور مشترک بوده که در این مقاله به بررسی ویژگی‌های مشترک خودرو‌های کشورهایی می‌پردازیم که در بازار داخلی ایران وجود حضور پر رنگی دارند.

ژاپن

خودروهای ژاپنی در کشور ما بسیار معروف هستند و بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارند حتی مدل‌های قدیمی آنها، این به دلیل کیفیت ساخت بسیار بالای این خودروها و اصطلاک کم آنها است. به طور کلی خودروهای ساخت کشور ژاپن به دوام فنی بالا معروف هستند، حتی در مواردی دیده شده که کارکرد آنها از یک میلیون کیلومتر هم گذشته و موتور و گیربکس این خودروها نیازی به تعمیر نداشته. البته که در دهه‌های اخیر از نظر آپشن همیشه عقب‌تر از برندهای اروپایی و آمریکایی بودند ولی در چندسال اخیر این فاصله نیز پر شده است. 

آلمان

خودروهای آلمانی از نظر دوام فنی و اصطلاک به پای رقیبان ژاپنی خود نمی‌رسند، اما این به این معنی نیست که بی کیفیت هستند. به بیان دیگر می توان گفت خودروهای ژاپنی دوام فنی بالاتر و اصطلاک کمتری دارند. اما در طول تاریخ خودروهای آلمانی از نظر آپشن، همیشه پیشرو بوده و بهترین‌ آپشن‌ها را ارائه دادند، به طوری که بسیاری از آپشن‌ها اولین بار در خودروهای آلمانی دیده شد. این کشور در می توان گفت در سال‌های متفاوت کیفیت‌های متفاوتی ارائه داده است، به این معنی که در مدت یک دهه کیفیت خودروها افت کرده اما در حال حاظر در سطح بی نظیری قرار دارد.

آمریکا

بعد از انقلاب سال ۵۷ حضور خودروهای آمریکایی در ایران به خاطرات پیوست اما مدل‌های قدیمی این خودروها در کشورمان حضور دارند که شاید قدیمی باشند،اما با حضورشان رنگ بوی متفاوتی به خیابان‌های شهر میدهند.به طور کلی خودروهای آمریکایی در مورد دوام فنی رقابت بسیار نزدیکی با خودروهای ژاپنی و در مورد آپشن رقابت تنگاتنگی با خودروهای آلمانی دارند.اما خودرو‌های آمریکایی را میتوان سبک متفاوتی دانست که المان‌ها و استانداردهای خاص خود را دارند که خود بحثی جداگانه است.

ایتالیا

خودروهای ساخت کشور ایتالیا از نظر طراحی ظاهری بی نظیر هستند و الگوی بسیاری از خودروسازان در تاریخ تا به امروز هستند.گرچه این خودروها دوام فنی بالایی ندارند و معمولا پر اصطلاک میباشند و از نظر آپشن در سطح متوسطی قرار دارند،اما لذت سواری آنها را نمیتوان با هیچ خودروی دیگری مقایسه کرد.

کره

صنعت خودروسازی کره پیشرفت چشمگیری در سالیان اخیر داشته به طوری که در دنیا به طور کامل شناخته شده و فروش موفقی داشته است.این خودروها از هم دوام فنی و هم آپشن‌های خوبی برای ارائه دارند که البته به پای رقیبان ژاپنی و آمرکیایی و آلمانی خود نمیرسند اما پکیج کاملی از دوام فنی و آپشن در کنار هم ارائه میدهند.به طوری که با توجه به قیمت کمتر نسبت به خودروهای آلمانی و یا ژاپنی،کیفیت و دوام فنی بسیار خوبی دارند و با هزینه کمتر آپشن‌های بیشتری را در اختیار شما قرار میدهند.

فرانسه

خودرهای فرانسوی چندین سال است که در کشورمان حضور پر رنگی دارند که اگر بخواهیم آنها را بررسی کنیم،از نظر فنی و آپشن بعد از کشورهایی که در بالا ذکر شد قرار میگیرند.کیفیت و دوام فنی قابل قبول و تا حد قابل قبولی هم از آپشن بهره‌مند هستند.گرچه زبان طراحی جدید این کشور بسیار جذاب بوده اما متاسفانه مدل‌های جدید این خودروسازان در کشور ما کمتر حضور دارند.

چین

در آخر این لیست خودروهای چینی قرار میگیرند چرا که آنها را میتوان از نظر فنی در رتبه آخر لیست قرار داد و از نظر آپشن میتوان در کنار خودروهای کره‌ای قرار بگیرد.البته که در گذشته کشور چین خودروهای دل‌نشینی تولید نمیکرد اما امروزه در تمامیه زمینه‌ها بسیار پیشرفت کرده و از آپشن‌های به روز دنیا در خودروهای خود استفاده میکند.گرچه عمر مفید این خودروها بسیار کم بوده و بازار دست دوم خوبی ندارند.تا به اینجا خودرو‌های چینی پیشرفت قابل توجهی داشتند اما راه طولانی در پیش دارند.
در پایان بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که با تمامیه این تفاسیر،

یکی از مهم‌ترین فاکتورها بازار هدف خودروسازان میباشد،به این معنا که بسیار حائز اهمیت است که خودروی مورد نظر برای بازار کدام کشور یا کشورها ساخته میشوند.

 

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo


هشتگ ها:
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.