آخرین قیمت ها :

خودرو پژو ۲۰۶

نویسنده: boogh بوق

پژو ۲۰۶


خودرو پژو ۲۰۶

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 300

خودرو پژو ۲۰۶ در سال ۱۹۹۸ به بازار معرفی شد. این خودرو جانشین پژو ۲۰۵ بود و توانست به پر فروش‌ترین خودروی تاریخ کارخانه پژو تبدیل شود و در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ به پر فروش ترین خودروی اروپا تبدیل شد.از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ پژو ۲۰۶ بهترین خودروی سال بریتانیا شد. این خودرو از سال ۸۰ وارد بازار ایران شد و در ۶ تیپ مختلف به بازار عرضه شد که پر فروش ترین آنها تیپ ۲،۵ و ۶ بود. این خودرو با مدل‌ها و موتورهای بسیار متنوعی معرفی شد. به عنوان مثال مدل استیشن که در سال ۲۰۰۱ معرفی شد و یا مدل کوپه کابریولت (دو در سقف متحرک) که در سال ۲۰۰۰ معرفی شد.

https://boogh.ir/category/470

بعدها ایران‌خودرو در سال ۲۰۱۰ نمونه سدان آن‌را طراحی و تولید کرد و به کشورهای روسیه، اکراین، ترکیه و … صادر کرد. موتورهایی که برای این خودرو در نظر گرفته شد همگی چهار سیلندر بوده و از حجم ۱ لیتر تا ۲ لیتر متغییر بودند و در دو مدل بنزینی و دیزلی عرضه شدند. بعدها مدل +۲۰۶ و یا همان ۲۰۷ که ما می‌شناسیم به عنوان فیس لیفت این خودرو معرفی شد و نمونه سدان آن نیز به تولید رسید.

مدل ۲۰۶ جی‌تی‌آی نیز در سال ۱۹۹۹ با موتور ۲ لیتری به بازار عرضه شد و مدل آرسی در سال ۲۰۰۳ توسط کمپانی پژو با تقویت مدل جی‌تی‌آی وارد بازار شد که می‌توانست صفر تا صد را در ۷.۵ ثانیه طی کند.

متن فوق خلاصه‌ای از پژو ۲۰۶ بود که در ادامه به بررسی دقیق پژو ۲۰۶ هایی که در ایران تولید شدند می‌پردازیم.

طراحی ظاهری خودرو پژو ۲۰۶

هنوز هم پس از گذشت حدود ۲۴ سال از تولید خودرو پژو ۲۰۶ هنوز هم طراحی جذاب و جوان پسندی دارد. پژو ۲۰۶ در اصل یک هاچبک کوچک شهری بود که جایگزین پژو ۲۰۵ شد برای رقابت با فورد فیستا و فولکس واگن پولو که از هر نظر توانست نسبت به رقبا برتری داشته باشد به خصوص از نظر ظاهری.

یکی از راه‌های تشخیص تیپ های مختلف خودرو پژو ۲۰۶ از یکدیگر با توجه به ظاهر، می‌توان به مواردی مانند نبود مه شکن جلو در تیپ یک، نبود پشت سری ردیف عقب در بعضی از مدل‌های تیپ دو، همرنگ بودن سر آینه‌ها با رنگ بدنه در تیپ ۵ و ۶، وجود سنسور دما در زیر آینه سمت راست خودرو در تیپ‌های ۵ و ۶ اشاره کرد. در گذشته مدل چراغ‌های عقب پژو ۲۰۶ ساده بود و برای ۲۰۶ های معمولی طراحی شده بود، اما بعدها چراغ‌های عقب این خودرو تغییر کرد که چراغ‌های ۲۰۶ آرسی بودند.

خودرو پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ را می‌توان یکی از ماشین‌های مورد علاقه تیونرها دانست و می‌توان گفت بیشترین تنوع لوازم اسپرت را در بین خودروهای داخلی دارد.

طراحی داخلی خودرو پژو ۲۰۶

بزرگترین مشکلی که خودرو پژو ۲۰۶ دارد فضای پا و سر برای سرنشینان عقب است که با توجه به این که با یک خودروی هاچبک کوچک شهری طرف هستیم خیلی نمی‌توان انتظار فضای زیادی از آن داشت. اما در قسمت جلو فضا برای سرنشینان بسیار مناسب است و صندلی‌های آن راحت بوده و زمانی که صندلی ردیف جلو تا انتها به عقب کشیده شوند فضای پای بسیار مناسبی وجود دارد چه از نظر طولی چه عرضی.مدل‌های فرانسوی پژو ۲۰۶ چه ار نظر ادوات داخلی ، فنی و یا استحکام بدنه بسیار با کیفیت بودند، اما امروزه به دلیل تحریم‌ها کیفیت چندان دلچسبی ندارند.

 

از آپشن‌های ۲۰۶ های داخلی می‌توان به تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانی برقی همراه با گرم کن، دو ایربگ، شیشه‌های عقب و جلو برقی، نشانگر دمای بیرون، دنده اتومات اشاره کرد و در مدل‌های ۹۳ به بعد سنسور دنده عقب و مانیتور نیز اصافه شدند که در تیپ بندی‌های مختلف متفاوت می‌باشند.

در تیپ ۱ از فرمان دوشاخه استفاده شده، تیپ ۱ و ۲ سیستم تهویه دستی دارند و شیشه‌های عقب آنها دستی هستند به‌علاوه آینه‌های جانبی آنها نیز به صورت دستی باید تنظیم شوند و تیپ ۶ نیز دارای گیربکس اتوماتیک می‌باشد.

اطلاعات فنی و عملکرد خودرو پژو ۲۰۶

خودرو پژو ۲۰۶ با دو موتور ۱.۴ لیتری ۸ سوپاپ ۷۵ اسب بخاری و ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱۱۰ اسب بخاری وارد ایران شد که نمونه ۱.۴ لیتری بر روی تیپ‌ ۱،۲و۳ نصب شدند و نمونه ۱.۶ لیتری بر روی تیپ ۴،۵ و ۶ نصب شدند.

نمونه‌ی ۱.۶ لیتری از نظر شتاب و عملکرد بسیار بهتر از ۱.۴ لیتری بوده اما نمونه ۱.۴ لیتری اصطلاک و هزینه نگه‌داری کمتری دارد. وزن این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری در حدود ۱۰۵۴ کیلوگرم بوده که شتاب صفر تا صد آن در حدود ۱۱ ثانیه بوده و در نمونه ۱.۴ در حدود ۱۰۲۵ کیلوگرم و شتاب صفر تا صد در حدود ۱۴ ثانیه است. این خودرو با دو گیربکس ۵ دنده دستی و ۴ سرعته اتوماتیک عرضه شد که نمونه اتوماتیک آن بر روی تیپ ۶ می‌باشد.

206

در دهه ۸۰ شمسی کیفیت فنی پژو۲۰۶ در همه مدل‌ها بسیار خوب بود به طوری که مواردی زیادی از کارکرد ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتایی این خودروها بدون نیاز به تعمیر مشاهده شده است. اما در دهه ۹۰ و بعد از تغییراتی که روی موتور‌های این خودرو انجام شد و به اصطلاح ایرانیزه شدن آنها و وجود تحریم‌های فراوان دیگر نمی‌توان گفت که با خودروی با کیفیتی طرف هستیم. گرچه بیشتر مشکلات این‌خودرو مربوط به بخش برقی و سنسورهای آن بوده و کمتر دیده شده موتور این خودروها به مشکل خورده باشند.

کلام آخر
در کل پژو ۲۰۶ یک خودروی هاچبک کوچک بوده که برای مصارف شهری و خانواده‌های کم جمعیت بسیار گزینه مناسبی می‌باشد چرا که فضای کابین کم و صندوق آن کوچک است و برای استفاده بین شهری خودروی مناسبی نمی‌باشد. گرچه مدل‌های‌ دهه ۸۰ آن با کیفیت‌تر بوده اما کارکرد بالایی دارند و مدل‌های دهه ۹۰ از کیفیت مناسبی برخوردار نمی‌باشند.

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo


هشتگ ها: # پژو
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.