آخرین قیمت ها :

هیوندای آزرا ۲۰۱۱

نویسنده: boogh بوق

هیوندای آزرا ۲۰۱۱


هیوندای آزرا ۲۰۱۱

امتیاز: / 5 | آرا: | بازدید: 396

هیوندای آزرا، در سال ۲۰۰۶ بود که وارد بازار ایران شد. این خودرو رقیب مستقیم نیسان ماکسیما بود، خودرویی که تا قبل از آن رقیب جدی‌ برای خود در بازار ایران نمی‌دید. هیوندای آزرا ۲۰۱۱ در بدو ورود طرفداران بسیاری پیدا کرد چرا که از نظر امکانات رفاهی برتری‌های زیادی نسبت به نیسان ماکسیما داشت و از نظر شتاب و سرعت اگر بگوییم بهتر از ماکسیما اتوماتیک نبوده بدتر هم نبود.

هیوندای آزرا به نسبت ماکسیما از تکنولوژی و طراحی به‌روزتری برخوردار بود و از طرفی مانند نیسان ماکسیما در ایران مونتاژ نمی‌شد بلکه وارد می‌شد. این خودرو در سال ۲۰۱۱ با فیس‌لیفت جدیدی به بازار عرضه شد و خیلی‌ها اعتقاد دارند که این اتاق آزرا که به آزرا اتاق کالیفرنیا معروف است بهترین نمونه در بین تمام نسخه‌های این خودرو است، از همان موتور نسل پیشین بهره‌مند بود اما با کمی تغییرات توان بیشتری داشت و البته گیربکس آن نیز از ۵ سرعته به ۶ سرعته اتومات تغییر یافت.

پس از آن در سال ۲۰۱۲ نسل جدید هیوندای آزرا با نام گرنجور وارد ایران شد، طراحی آن کاملا دستخوش تغییر شده بود ولی از نظر فنی از آزرا اتاق کالیفرنیا ضعیف تر بود، شاید یکی از دلایلی که اکثر افراد معتقد هستند که آزرا کالیفرنیا بهترین اتاق بوده همین باشد. واردات گرنجور در سال ۲۰۱۳ متوقف شد چرا که به دلیل حجم موتور بالا اجازه ورود به کشورمان را نداشت. اما در سال ۲۰۱۷ نمونه جدید آزرا با موتور ۴ سیلندر وارد کشورمان شد که طراحی جذاب و به روزی داشت اما واردات آن بسیار محدود بود.

در این مقاله قصد داریم که به بررسی مدل ۲۰۱۱ این خودرو یعنی هیوندای آزرا اتاق کالیفرنیا بپردازیم چرا که به عقیده خیلی‌ها بهترین آزرای تولید شده است.

طراحی ظاهری هیوندای آزرا

هیوندای آزرا ۲۰۱۱ را می‌توان یک سدان متوسط دانست، طول این خودرو ۴۸۹۵، عرض آن ۱۸۴۹ و ارتفاع آن ۱۴۹۱ است که همگی نمایان‌گر یک سدان متوسط است. طراحی آزرا بسیار جسورانه بوده و در سالی که وارد بازار شد بسیار زیبا و چشم‌نواز بود، تا حدودی زبان طراحی این خودرو را می‌توان عضلانی و به سبک آمریکا دانست. چراغ‌های عقب آن که به صورت یکسره بر روی صندوق و گلگیر‌ها قرار دارد و نسبت به نسل قبل گوشه‌های تیز دارد یادآور دوج چارجر، خودروی محبوب و معروف آمرکیایی است. آزرا یکی از اولین خوردو‌هایی بود که چراغ عقب آن یکسره است و امروزه بسیاری از خودروسازان از این زبان برای طراحی چراغ‌های عقب خودرو استفاده می‌کنند.

آزرا 2011
هیوندای آزرا ۲۰۱۱

قسمت انتهایی هیوندای آزرا تا حدودی شبیه به خودروهای کوپه امروزی است. در قسمت جلویی با کاپوتی کشیده طرف هستیم که از پشت فرمان خودرو حس قدرت و عضلانی بودن را به راننده القا می‌کند و چراغ‌های جلو نیز تغییراتی نسبت به نشل قبل داشته و کنج‌های گرد آن به صورت تیز تر طراحی شده است. در قسمت کناری طراحی خودرو بسیار ساده و بدون خط است و فقط حجمی کمی در قسمت گلگیرها مشاهده می‌شود که این خود نشان دهنده طراحی ساده این خودرو به سبک آمریکایی است.

 

طراحی داخلی هیوندای آزرا

تریم داخلی هیوندای آزرا به رنگ کرم،مشکی یا طوسی بوده و تغییرات چشمگیری نسبت به نسل قبل نداشته اما در کل فضای کابین بسیار جادار ، ایمنی و  با کیفیت است. از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به کروز کنترل، سنسور نور و باران، چراغ شور، چراغ‌های زنون، تریم چوبی، سیستم صوتی اینفینیتی، مانیتور ۶.۵ اینچی، ۸ ایربگ، سیستم تهویه دوگانه در جلو و دریچه تهویه هوا در عقب، صندلی‌های برقی، پرده برقی، مموری آینه و … اشاره کرد.

آزرا 2011

سواری هیوندای آزرا بسیار نرم بوده و صندلی‌های راحتی دارد، فضای اتاق و صندوق هم بسیار جادار است و مناسب برای خانواده و سفر است.

 

اطلاعات فنی و عملکرد هیوندای آزرا

هیوندای آزرا مجهز به موتور ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر بوده که توانایی تولید ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۴ نیوتن متر گشتاور را دارد و این خودروی ۱۶۵۰ کیلوگرمی را در ۸ ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و نهایت سرعت آن ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است. گیربکس این خودرو ۶ دنده اتوماتیک است و مصرف ترکیبی آن ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است.

این خودرو با این اعداد و ارقام به رقیب سرسخت نیسان ماکسیما تبدیل شد. گرچه با گذشت چندین سال از حضور این دو خودرو در کشور و به دلیل کیفیت بالای نیسان ماکسیما، شاید چند سالی آزرا گوی رقابت را از ماکسیما دزدیده بود اما در این سال‌ها و با زیاد شدن کارکرد این خودروها، ماکسیما است که توانست آزرا را کنار بزند و خود را بالاتر از این خودرو‌ ببیند.

مشاهده آگهی های خرید و فروش هیوندای در سایت بوق

https://boogh.ir/category/1444

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo


هشتگ ها: # هیوندای
ارسال نظرات ( 0 نظر )
[[ description.length ]] / 500
[[ comment.writer_name ]]

[[ comment.description ]]

[[ form.description.length ]] / 500
[[ reply.writer_name ]] (در پاسخ به [[comment.writer_name]])

[[ reply.description ]]


صفحه [[currentPage]] - نمایش [[comments.length]] از [[count]]
نظر ثبت نشده است! شما اولین باشید.